2015-10-11 23:14 kategoria: Księgowość / Finanse
Witam, moje kolejne pytanie dotyczy kontraktu menadżerskiego a mianowicie:1. Jakie koszty ponosi przedsiębiorca z tytułu podpisanego kontraktu menadżerskiego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej?Przykładowo miesięczny dochód brutto za wykonaną pracę wyniesie 3000 zł (kwota stawki godzinowe...
1 odpowiedź
2019-12-09 20:54 kategoria: Księgowość / Finanse
Witam,
sytuacja: choroba przedsiębiorcy na przełomie lipca i sierpnia. Zasiłek chorobowy otrzymano we wrześniu, korekty deklaracji ZUS DRA zrobiono w październiku.
Przykładowe kwoty: DRA za lipiec przed korektą 500, po korekcie 400; sierpień przed korektą 500 po korekcie 450.
Jaką kwotę składek, ...
1 odpowiedź
2016-11-07 14:12 kategoria: Urlopy pracownicze
Witam,
pracownik zachorował 18 stycznia 2016 r., wykorzystał 182 dni zasiłku, do połowy października otrzymywał świadczenie rehabilitacyjne, a aktualnie lekarz wydał orzeczenie o przyznaniu renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy (do pracodawcy pismo/decyzja z ZUS o przyznaniu renty jeszcze ...
0 odpowiedzi
2016-09-28 16:18 kategoria: Kadry / Wynagrodzenia / BHP
Witam,
czy po zmianach w 2016 r. trzeba wpisywać na umowie o pracę na czas określony (12 miesięcy), przyczyny zawarcia tejże umowy, czy dotyczy to tylko umów zawieranych na okres dłuższy niż 33 miesiące?
1 odpowiedź
2016-01-04 20:29 kategoria: Księgowość / Finanse
Witam,
czy i w jaki sposób można wprowadzić do majątku firmy narzędzia i maszyny, które zostały zakupione przed założeniem działalności i nie ma na nie żadnego dokumentu potwierdzającego zakup?
Rok temu została zakupiona używana maszyna do nabijania klimatyzacji, w tym roku założono działalność - w...
1 odpowiedź
2015-09-10 12:03 kategoria: Auto w firmie
Witam,
zakupiono samochód ciężarowy o wartości 1107 zł brutto. Do środków trwałych nie został wprowadzony, gdyż nie był zdatny do użytku - brak ważnego badania technicznego pojazdu. Póki co takiego badania pojazd nie będzie posiadał, gdyż został zakupiony z myślą przerobienia go na lawetę. W dowodzi...
2 odpowiedzi
2015-08-28 03:13 kategoria: Dotacje
Witam,otrzymałem dotację z PUP na rozpoczęcie działalności w kwocie 19600 zł. Założyłem firmę budowlaną (docieplenia, elewacje). Znaczna część środków tj. 14500 brutto przeznaczyłem na rusztowanie ramowe, 1300 na młotowiertarkę, 600 na mieszarkę ręczną. Pozostałe wydatki to reklama, drobne narzędzia...
7 odpowiedzi