PYTANIA Z KATEGORII: KSIĘGOWOŚĆ / FINANSE [ pokaż wszystkie ]
2014-03-25 16:55 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy można przenieść fakturę VAT (branża budowlana) podpisaną w zeszłym miesiącu na kolejny miesiąc, jeżeli nie wypłacono mi z niej pieniędzy (bądź tylko częściowo)? Jeżeli tak, to czy wystarczy, że napiszę sobie słownie „przeniesiono z zeszłego miesiąca” w ewidencji przychodów z podaniem numeru fakt...
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:28 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy jeżeli jestem na ryczałcie (wiem, że nie mogę odliczyć Kosztów Uzyskania Przychodów) i mój zleceniodawca co miesiąc wystawia mi fakturę VAT za koszty ogólne budowy (chodzi tu m.in. o koszty korzystania z baraków itp., ujęte na fakturze jako koszty ogólne budowy), to czy mogę (nie mogąc odliczyć ...
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:27 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy już po 1 dniu spóźnienia z opłaceniem zaliczki na podatek dochodowy i VAT-owski trzeba kwotę zaliczki powiększyć o odsetki i ile procent one mają wynosić? Jeżeli tak, to czy trzeba odsetkami powiększyć od razu kwotę zaliczki na podatek dochodowy i VAT czy wpłaca się kwotę odsetek na osobne konto...
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:24 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy VAT z dwóch faktur wystawionych (jednemu zleceniodawcy) w jednym miesiącu (grudniu 2013) mogę podsumować jako jedną kwotę VAT za dany miesiąc i od tej jednej kwoty wtedy (z dwóch faktur VAT-owskich) mogę dokonać odliczeń VAT za zakupione rzeczy?
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:21 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy po wystawieniu 2 faktur za usługi budowlane w miesiącu grudzień 2013r. (jednemu zleceniodawcy) i chcąc wyliczyć zaliczkę na podatek do chodowy z tych dwóch faktur, mam dokonać wyliczeń oddzielnie za każdą fakturę i opłacić 2 osobne podatki za miesiąc grudzień czy kwoty z 2 faktur mam do siebie d...
0 odpowiedzi