2014-03-25 16:55 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy można przenieść fakturę VAT (branża budowlana) podpisaną w zeszłym miesiącu na kolejny miesiąc, jeżeli nie wypłacono mi z niej pieniędzy (bądź tylko częściowo)? Jeżeli tak, to czy wystarczy, że napiszę sobie słownie „przeniesiono z zeszłego miesiąca” w ewidencji przychodów z podaniem numeru fakt...
0 odpowiedzi
2014-02-14 12:05 kategoria: Kadry / Wynagrodzenia / BHP
Prowadzę działalność gospodarczą. W roku 2013 miałam podpisane 2 umowy o dzieło z panem, który nie prowadził działalności gospodarczej (nie był też moim pracownikiem, tylko umowa o dzieło była między nami podpisana w dwóch następujacych po sobie miesiącach).
Złożyłam w styczniu PIT-4R do urzędu skar...
1 odpowiedź
2014-01-29 13:02 kategoria: PIT
Proszę mi powiedzieć, czy zryczałtowany podatek za grudzień 2013 r. mam zapłacić do końca stycznia wpisując symbol płatności PPE?
Czy przed złożeniem zeznania PIT-28 (do końca stycznia) mam zapłacić należną kwotę, która jest podsumowaniem całego 2013 r. i wtedy jako symbol płatności wpisać PIT-28, n...
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:31 kategoria: VAT
Którą deklarację VAT powinno składać się co miesiąc przy miesięcznych deklaracjach VAT-owskich (ryczałt, budownictwo)? Proszę o informację za grudzień 2013 r. oraz jakie na 2014 r.?
Czy wysłana deklaracja po terminie musi być jakoś zgłoszona (wytłumaczona), że jest wysyłana i opłacana po terminie?
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:28 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy jeżeli jestem na ryczałcie (wiem, że nie mogę odliczyć Kosztów Uzyskania Przychodów) i mój zleceniodawca co miesiąc wystawia mi fakturę VAT za koszty ogólne budowy (chodzi tu m.in. o koszty korzystania z baraków itp., ujęte na fakturze jako koszty ogólne budowy), to czy mogę (nie mogąc odliczyć ...
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:27 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy już po 1 dniu spóźnienia z opłaceniem zaliczki na podatek dochodowy i VAT-owski trzeba kwotę zaliczki powiększyć o odsetki i ile procent one mają wynosić? Jeżeli tak, to czy trzeba odsetkami powiększyć od razu kwotę zaliczki na podatek dochodowy i VAT czy wpłaca się kwotę odsetek na osobne konto...
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:24 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy VAT z dwóch faktur wystawionych (jednemu zleceniodawcy) w jednym miesiącu (grudniu 2013) mogę podsumować jako jedną kwotę VAT za dany miesiąc i od tej jednej kwoty wtedy (z dwóch faktur VAT-owskich) mogę dokonać odliczeń VAT za zakupione rzeczy?
0 odpowiedzi
2014-01-22 04:21 kategoria: Księgowość / Finanse
Czy po wystawieniu 2 faktur za usługi budowlane w miesiącu grudzień 2013r. (jednemu zleceniodawcy) i chcąc wyliczyć zaliczkę na podatek do chodowy z tych dwóch faktur, mam dokonać wyliczeń oddzielnie za każdą fakturę i opłacić 2 osobne podatki za miesiąc grudzień czy kwoty z 2 faktur mam do siebie d...
0 odpowiedzi
2013-12-18 15:21 kategoria: Pozostałe: Podatki
Czy prawdą jest to, że zmieniły się przepisy i teraz za każdy miesiąc (od stycznia do grudnia) wylicza się faktyczny podatek dochodowy za poprzedni miesiąc, tzn. za październik opłaca się w listopadzie podatek za faktyczny przychód w październiku, za listopad opłacamy w grudniu kwotę podatku za fakt...
1 odpowiedź
2013-12-18 14:49 kategoria: PIT
Witam,
czy wysyłając przelew do US za umowę o dzieło, którą zawarłam z panem świadczącym mi usługi na okres miesiąca mam podać tylko swoje pełne dane jako, że ja opłacam podatek z tytułu umowy o dzieło z tym panem (mój NIP), czy muszę też jakieś informacje o tym panu zawrzeć na formularzu przelewu?
...
1 odpowiedź