W jaki sposób właściciel e-sklepu może wyróżnić się na tle konkurencji?
2013-08-13 13:26 autor odpowiedzi: konto usunięte
Sprzedaż online w wielu aspektach przypomina działalność tradycyjnego sklepu. Funkcjonalność, bogaty wybór towarów, odpowiednia ich ekspozycja, dogodne formy płatności i życzliwa obsługa – wszystko to wpływa na budowanie pozytywnych relacji z klientem. Zanim zdecyduje się on jednak na zakup, przebiera w ofertach wielu firm. W jaki sposób właściciel e-sklepu może wyróżnić się na tle konkurencji?
- Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią budowę strony internetowej, na której znajduje się e-sklep. Może on być częścią firmowego portalu bądź stanowić osobny element. Niezależność zapewniają gotowe rozwiązania. Skorzystanie z nich zwiększa funkcjonalność sklepu internetowego, co ułatwia zakup potencjalnym klientom – mówi Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania firmy Procreate.
Stworzyć przyjazny klimatTa ostatnia cecha jest szczególnie ważna, ponieważ jej brak może zniechęcić klientów do skorzystania z usług e-sklepu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych w sierpniu 2012 r. wskazują bowiem, że ponad połowa Internautów, która napotyka trudności podczas e-zakupów, rezygnuje z transakcji i udaje się do konkurencji.
Jedną z niedogodności, jaką napotykają wspomniani klienci jest również brak informacji na temat danego produktu oraz jego fotografii. - Umieszczenie dobrego opisu odpowiada nie tylko oczekiwaniom kupujących, ale także wyszukiwarek internetowych. Warto zawrzeć w nim odpowiednie słowa kluczowe. Przydadzą się one w przypadku późniejszego pozycjonowania sklepu internetowego. Należy również odpowiednio otagować zdjęcia danego produktu – dodaje Kopeć.
Przykładowo, opisując fotografię książki w wirtualnej księgarni powinno się umieścić w nim jej tytuł oraz autora. To łatwe rozwiązanie, jednak dzięki niemu można wiele osiągnąć. Przy indeksowaniu witryny wyszukiwarka zauważy bowiem, że produkt ma dobrze opisane zdjęcie. Świadczy to o wartości danej strony internetowej i dbałości o klientów przez e-sklep. Co więcej, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących należy umożliwić im również różne formy płatności.
Wyeksponować to, co najlepszeSkorzystanie z kilku powyższych wskazówek pozwala stworzyć przyjazny klimat dla kupujących. Funkcjonalny i posiadający bogatą ofertę sklep internetowy może być jednak rzadko odwiedzany przez Internautów, jeśli nie jest on widoczny w sieci. Warto zadbać zatem o obecność w internetowych katalogach firm, na portalach społecznościowych, serwisach oferujących porównywanie cen oraz o pozycjonowaniu strony www danego e-sklepu.
- Promując sklep internetowy należy wziąć pod uwagę to, że jego działalność nie ogranicza się do miasta czy województwa, ale do całego kraju lub nawet świata. Sprawia to, że słowa wykorzystywane w promocji e-sklepów stają się bardziej konkurencyjne. Aby jak najlepiej wspomóc pozycjonowanie, warto skupić się na optymalizacji strony. Wiąże się to z poprawnym opisaniem każdego produktu, odpowiednim opisem samej strony jak również trafnie dobranym tytułem – podsumowuje ekspert firmy Procreate.Dodano 2013-08-07 12:52 przez konto usunięte
Jak zadbać o "długi ogon" w sieci?
Dodano 2013-04-28 19:43 przez konto usunięte
Witam,
Zastanawiam się nad przeniesieniem części sprzedaży do internetu. Czy jest to kosztowne rozwiązanie? Ile trzeba poświęcić na to czasu?
Dodano 2013-10-02 14:17 przez konto usunięte
Chcę założyć sklep internetowy. Do czego musi być stworzony regulamin sklepu? Jakie przepisy to regulują?
Dodano 2020-07-06 20:13 przez bwesoly15
Witam. Zaczynam prowadzić e-sklep jako pośrednik między klientem z Polski a dostawcą z Chin, czyli typowy dropshipping. Zastanawiam się jak mam prowadzić KPiR. Moim dochodem jest marża, czy mogę udokumentowywać ją samymi wyciągami z konta bankowego i w jaki sposób?
Dodano 2019-04-10 14:29 przez andrzejzebra
Witam,prowadzę działalność gospodarczą i za jakiś czas będę chciał wydać swojego e-booka i sprzedawać go online za pośrednictwem sklepu internetowego. Produkt tylko i wyłącznie w wersji elektronicznej. Docelowi kontrahenci z Polski. O jaki kod PKD powinienem rozszerzyć swoją działalność?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dziś założenie sklepu internetowego nie wymaga wiedzy informatycznej, ani dużych nakładów finansowych. Kompleksowe rozwiązania do sprzedaży, takie jak Sky-Shop.pl gromadzą wszystkie niezbędne funkcje w jednym miejscu i automatyzują ...
Wiele osób narzeka na niski poziom bezpieczeństwa WordPressa, a obiegowa opinia głosi, że nie jest on zbyt odporny na różnego rodzaju ataki. W niektórych przypadkach jest to rzeczywiście prawda, ale na pewno nie jest to wina samego CMS'a, a ...
Nie przeginajmy, serwer to tylko narzędzie, jedno z wielu! Jesteś pewien? Ok, rzeczywiście możesz mieć wątpliwości, ponieważ przez wiele lat nieuczciwy marketing wyrządził tutaj wiele złego. Dlatego nie będziemy rozważali teorii ...
Pierwszy w Polsce poradnik traktujący o najważniejszych filarach każdego e-biznesu. Dzięki niemu dowiesz się, dlaczego tak wiele e-biznesów upada, zanim zdołają rozkręcić się. Dwieście kilkadziesiąt stron, które pomogą ogarnąć ...
2014-09-23 13:02
2013-11-14 20:51