eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmae-Biznes"Długi ogon" w sieci


2013-08-07 12:52 autor: konto usunięte

3 307 odsłon

"Długi ogon" w sieci

Jak zadbać o "długi ogon" w sieci?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-07 12:56 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Wybór słów kluczowych to jeden z najważniejszych elementów promocji w sieci. Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na takie działania pragnie, aby dążyły one do znalezienia się na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie pod kątem popularnych fraz nie zawsze jest jednak opłacalne. W jaki sposób można więc podjąć optymalną decyzję?

    Należy postawić na słowa, które zapewnią maksymalne korzyści i jednocześnie będą dopasowane do możliwości danej firmy. Warto zastanowić się również nad grupą docelową podejmowanych działań. Przykładowo, jeśli przedsiębiorca prowadzi lokalną działalność gospodarczą i posiada kilka sklepów odzieżowych w województwie wielkopolskim, rywalizacja o wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania dla fraz ogólnych typu „odzież”, „sklep odzieżowy” nie jest dla niego opłacalna.

    Lokalnie nie znaczy gorzej

    - Najlepszym rozwiązaniem byłoby użycie mniej popularnych, ale bardziej charakterystycznych wyrażeń typu „sklep odzieżowy Poznań”, „ubrania Poznań” czy „sklep odzieżowy Poznań Grunwald”, uwzględniających również dzielnicę miasta, w którym znajduje się sklep. Pozycjonowanie można przeprowadzić również pod kątem marek ubrań, które oferowane są w sklepie, jednak i tu trzeba pamiętać o regionalizacji. W tym przypadku warto oprzeć się na schemacie „marka - sklep - Poznań” – wyjaśnia Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania firmy Procreate.

    Popularność słów kluczowych zwiększa rywalizację w sieci. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, właściciel firmy powinien poszukać nowych rozwiązań i zastanowić się nad pozycjonowaniem strony internetowej pod kątem bardziej szczegółowych wyrażeń (m.in. takich, które wiążą się ze wspomnianą wcześniej regionalizacją). Takie działanie nosi nazwę „długiego ogona”. Sprawia ono, że portal widnieje w wyszukiwarce dla wielu różnych wyrażeń, które kojarzą się z działalnością danego przedsiębiorstwa.

    - Efekt „długiego ogona” łatwiej osiągnąć firmom, które posiadają szeroką ofertę produktów lub usług. Uzyskanie takiego rezultatu nie jest jednak możliwe bez pełnej optymalizacji strony www. Należy przygotować aktualną mapę serwisu i opis każdej podstrony, na której prezentowany jest dany produkt czy usługa. Powinien on być tym dokładniejszy, im węższa jest oferta danego przedsiębiorstwa – wyjaśnia Kopeć.

    Uważnie i elastycznie

    Promocja pod kątem wszystkich możliwych fraz może generować wysokie koszty, dlatego należy wybrać tylko takie wyrażenia, które zapewnią większy ruch na stronie. Sytuacja szybko może ulec zmianie, dlatego należy na bieżąco śledzić wszelkie zmiany.

    - Warto skorzystać z narzędzia do badania statystyk ruchu na stronie np. Google Analytics. Za jego pomocą można sprawdzić, jakie frazy wpisują w wyszukiwarkę osoby, które najczęściej odwiedzają dany portal. Tym samym pozwala ono uzyskać informację odnośnie efektu „długiego ogona” – dodaje ekspert Procreate.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Wyścig po pierwszy wynik w wyszukiwarce wymaga sporego wysiłku, przemyślanej strategii i dużo motywacji. To nie lekki spacerek, a porządna wyprawa. Cel do osiągnięcia jest szczytny: wysokie pozycje. Metoda: dobranie odpowiednich fraz ...

Pod koniec września 1998 roku wystartowała największa dziś światowa wyszukiwarka - Google. W tym roku obchodzi 15 lat swojego istnienia.

Aż 97% klientów informacje o lokalnym, małym biznesie pozyskuje z internetu. 64% konsumentów szuka danych kontaktowych do firmy poprzez profil firmowy w Google. W świetle tych statystyk zaskakujący może wydawać się fakt, że ciągle ...

Komisji Europejskiej udało się po raz pierwszy nakłonić Google do zmian w prezentacji wyników wyszukiwania. Amerykański gigant zobowiązał się do wprowadzenia ich, żeby zakończyć oskarżenia o wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii e-Biznes

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania