Witam,
Zastanawiam się nad przeniesieniem części sprzedaży do internetu. Czy jest to kosztowne rozwiązanie? Ile trzeba poświęcić na to czasu?
2013-04-28 22:44 autor odpowiedzi: YPIConsulting
Witam serdecznie
Jeżeli jest Pan osobą początkującą na tym rynku, proponuje zacząć od sprzedaży na portalu Allegro.
Koszty są stosunkowo małe, a i łatwość zarządzania całym systemem też nie jest wymagający.
Jest to na pewno rozwiązanie dobre, gdy chce się wejść ze sprzedażą do sieci. Z czasem oczywiście warto pomyśleć o stworzeniu sklepu internetowego i pozycjonowaniu jak i reklamie.
Natomiast na początku doradzałbym zacząć właśnie od profilu na portalu Allegro.
Z wyrazami szacunku,
Jakub Mortka
2013-05-06 12:50 autor odpowiedzi: Sprzedaż Internetowa24
Witaj piotrun,
można powiedzieć, że to najwyższy czas na przeniesienie części sprzedaży do internetu. Sprzedaż wielokanałowa stała się koniecznością. Tylko niewielu graczy na rynku może sobie jeszcze pozwolić nie sprzedawać (również) w internecie. Jednocześnie trzeba powiedzieć, że tylko niewiele dużych firm potrafi lub może sprzedawać tylko w internecie.
Koszty. Tak, jest to kosztowne. Oczywiście wszystko zależy od branży w jakiej sprzedajesz oraz Twojej pozycji i wielkości. Im bardziej masowe produkty sprzedajesz tym większe koszty poniesiesz. W branży elektronicznej (detal) postawienie skutecznego (odwiedzanego i generejącego porządny, zadowalający obrót) sklepu internetowego koszty idą aktualnie w miliony złotych.
Jeśli sprzedajesz jakiś niszowy produkt, szukany przykładowo przez 500 osób miesięcznie, a liczba poważnych konkurentów jest odpowiednio niska to możesz zmieścić się w kilku tysiącach złotych dorzucając wielkie zaangażowanie, masę godzin pracy i wytrwałość.
Czasu potrzeba bardzo, bardzo dużo. Swojego i pracowników. Są co prawda metody automatyzacji procesów, ale generalnie szczególnie na początku trzeba być przygotowanym na poteżną inwestycję czasową. Ja sam tylko dlatego, że od początku wejścia w sprzedaż internetową postawiłem na maksymalną możliwą automatyzację procesów mogłem po kilku miesiącach obsługiwać kilkaset zamówień dziennie - w pojedynkę. Ale dla porządku muszę powiedzieć, że każde z tych udogodnień swoje kosztowało. Ważne jest też żeby nie powstało tu złudzenie, że ja te kilkaset zamówień obsłużyłem samemu (odpisałem na pytania klientów, magazynowałem towar który zamówiłem, pakowałem paczki, naklejałem listy przewozowe, itd.). Towar magazynowany był w firmie zajmującej się fulfillment'em i przy moich zamówieniach pracowało wiele osób. Tyle że żadna z nich nie była u mnie na liście płac...
Tak samo całe zarządzanie tymi kilkoma tysiącami artykułów które oferowaliśmy. Wszystko robiłem sam, ale tylko dzięki świetnemu systemowi do obsługi sprzedaży w internecie. I to nie tylko w sklepie internetowym (w naszym przypadku: sklepach internetowych), ale i (przede wszystkim) na amazon, ebay, rakuten, hitmeister, richardo, hood; wyszukiwarkach cenowych, i wielu innych kanałach dystrybucji.
I na naukę obsługi tego systemu poświęciłem najwięcej czasu. Był to strzał w dziesiątkę.
Życzę Ci powodzenia w e-biznesie!
Łukasz Koronczok
Sprzedaż Internetowa24
2013-05-20 13:53 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam,
Piotrun, zajmujemy się pozycjonowaniem stron www i kampaniami Google Adwords. Wielu z naszych Klientów prowadzi sklepy internetowe.
Poniżej zamieszczam artykuł ekspercki, który - mam nadzieję - pomoże Ci skutecznie wypromować Twój sklep internetowy:
Sprzedaż online w wielu aspektach przypomina działalność tradycyjnego sklepu. Funkcjonalność, bogaty wybór towarów, odpowiednia ich ekspozycja, dogodne formy płatności i życzliwa obsługa – wszystko to wpływa na budowanie pozytywnych relacji z Klientem. Zanim zdecyduje się on jednak na zakup, przebiera w ofertach wielu firm. W jaki sposób właściciel e-sklepu może wyróżnić się na tle konkurencji?
- Przede wszystkim należy zadbać o odpowiednią budowę strony internetowej, na której znajduje się e-sklep. Może on być częścią firmowego portalu bądź stanowić osobny element. Niezależność zapewniają gotowe rozwiązania. Skorzystanie z nich zwiększa funkcjonalność sklepu internetowego, co ułatwia zakup potencjalnym Klientom – mówi Sebastian Kopeć, specjalista ds. pozycjonowania firmy Procreate.
Stworzyć przyjazny klimat
Ta ostatnia cecha jest szczególnie ważna, ponieważ jej brak może zniechęcić Klientów do skorzystania z usług e-sklepu. Wyniki badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych wskazują bowiem, że ponad połowa Internautów, która napotyka trudności podczas e-zakupów, rezygnuje z transakcji i udaje się do konkurencji.
Jedną z niedogodności, jaką napotykają wspomniani Klienci jest również brak informacji na temat danego produktu oraz jego fotografii. - Umieszczenie dobrego opisu odpowiada nie tylko oczekiwaniom kupujących, ale także wyszukiwarek internetowych. Warto zawrzeć w nim odpowiednie słowa kluczowe. Przydadzą się one w przypadku późniejszego pozycjonowania sklepu internetowego. Należy również odpowiednio otagować zdjęcia danego produktu – dodaje Kopeć.
Przykładowo, opisując fotografię książki w wirtualnej księgarni powinno się umieścić w nim jej tytuł oraz autora. To łatwe rozwiązanie, jednak dzięki niemu można wiele osiągnąć. Przy indeksowaniu witryny wyszukiwarka zauważy bowiem, że produkt ma dobrze opisane zdjęcie. Świadczy to o wartości danej strony internetowej i dbałości o Klientów przez e-sklep. Co więcej, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących należy umożliwić im również różne formy płatności.
Wyeksponować to, co najlepsze
Skorzystanie z kilku powyższych wskazówek pozwala stworzyć przyjazny klimat dla kupujących. Funkcjonalny i posiadający bogatą ofertę sklep internetowy może być jednak rzadko odwiedzany przez Internautów, jeśli nie jest on widoczny w sieci. Warto zadbać zatem o obecność w internetowych katalogach firm, na portalach społecznościowych, serwisach oferujących porównywanie cen oraz o pozycjonowaniu strony www danego e-sklepu.
- Promując sklep internetowy należy wziąć pod uwagę to, że jego działalność nie ogranicza się do miasta czy województwa, ale do całego kraju lub nawet świata. Sprawia to, że słowa wykorzystywane w promocji e-sklepów stają się bardziej konkurencyjne. Aby jak najlepiej wspomóc pozycjonowanie, warto skupić się na optymalizacji strony. Wiąże się to z poprawnym opisaniem każdego produktu, odpowiednim opisem samej strony jak również trafnie dobranym tytułem – podsumowuje ekspert firmy Procreate.
Gdybyś miał dodatkowe pytania dotyczące rekalmy Twojego sklepu w Internecie, chętnie na nie odpowiem.
Pozdrawiam serdecznie,
www.procreate.pl
2015-05-05 17:43 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dodano 2013-05-27 21:25 przez ANNADOBRZYNSKA
1) Posiadam firmę bez VAT i bez kasy fiskalnej, sprzedaż produktów na allegro. Czy jedynie wystawiam rachunek uproszczony czy też inny dokument sprzedaży?
2) Jeśli firma, która zakupi ode mnie towar, a ja wystawię jej rachunek uproszczony, to czy mogę wstawić sobie zakup w koszty?
Dodano 2013-05-12 20:32 przez KaMaart
Dzień dobry,
Zadałam już kiedyś pytanie odnośnie opodatkowania prowadzenia takiej działalności, jak sklep internetowy, działalności przez internet (malarstwo, rękodzieło).
Mam dzisiaj jeszcze kilka pytań:
Czy sprzedając przez sklep internetowy powinnam posiadać kasę fiskalną?
Czy sprzedając przez sk...
Dodano 2014-03-01 13:20 przez konto usunięte
Witam,właśnie jestem w trakcie składania wniosku o dotację do PUP o dofinansowanie. W związku z tym mam dwa pytania. Pierwsze dotyczy, czy wybrane przeze mnie PKD są wystarczające do prowadzenia działalności w zakresie:
- pozycjonowanie stron, Wpisy na forach/blogach (związane z pozycjonowaniem)- sp...
Dodano 2013-11-11 22:58 przez tomek83
Witam,
mam pytanie odnośnie sposobu księgowania zakupionych indywidualnie przedmiotów, a które są sprzedawane na moich aukcjach jako uzupełnienie innej oferty. Przepraszam, ale nie bardzo wiem, jak ten problem ubrać w słowa, dlatego pozwolę sobie opisać sytuację.
Otóż... kupuję i sprzedaję telefony ...
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Wybrane hipermarkety Carrefour wystawiły na aukcjach na Allegro sprzęt AGD i TRV w atrakcyjnych cenach.
Dyrektywa DAC7 to ostatnio gorący temat dotyczący transakcji wykonywanych w internecie. Nakłada ona na platformy elektroniczne obowiązek przekazywania do administracji skarbowej danych o czynnościach takich jak np. sprzedaż towarów lub ...
1 maja 2023 roku, w Polsce, weszła w życie Dyrektywa Rady 2021/514 z 22 marca 2021 roku, szerzej kojarzona jako Dyrektywa DAC7. Nowe przepisy, które implementuje, mają przysłużyć się państwom członkowskim Unii Europejskiej jako instrument ...
Od 1 maja 2023 r. na portale e-commerce takie jak Allegro, OLX czy Vinted, zostanie nałożony nowy obowiązek raportowania wykazu sprzedawców. Zmiany w handlu internetowym obejmą także opodatkowanie niektórych transakcji dotyczących ...
2014-09-23 13:02
2013-11-14 20:51