Zdobywanie i utrzymywanie przewagi konkurencyjnej firmy jest uzależnione m.in. od jej innowacyjności, oryginalności marketingu i aktywnego oddziaływania na rynek.
Oddziaływanie na rynek :) no właśnie - w ostatnim okresie zaobserwować można na rynku duże zainteresowanie programami lojalnościowymi. Sytuacja gospodarcza całkowicie to uzasadnia. Bez względu na branżę, firma zainteresowana jest mocniejszym przywiązaniem Klienta do swojej marki, zbudowaniem jego lojalności. W przypadku programów B2C oddziaływanie programu skierowane jest na klienta końcowego. W modelu B2B program lojalnościowy (czy raczej partnerski) może mieć szerszą grupę docelową. Celem programu może być efektywne wsparcie sprzedaży poprzez stymulowanie poziomu rekomendacji produktów oraz poprawę standardów ekspozycji. W przypadku małych punktów sprzedaży program najczęściej skierowany jest do ich właścicieli. W przypadku średnich i dużych z pewnością warto uwzględnić również druga grupę - sprzedawców. Jestem ciekawy Waszych pomysłów i doświadczeń w jaki sposób skutecznie oddziaływać na każdą z tych grup w ramach jednego spójnego programu? A może jakieś żywe kreatywne przykłady z rynku?2011-04-07 10:19 autor odpowiedzi: konto usunięte
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2014-09-23 13:02
2013-11-14 20:51