2013-07-20 11:39 autor: konto usunięte
1 742 odsłon
Witam,
Proszę o pomoc. Sytuacja wygląda tak: do końca 2012 roku były dwa oddziały firmy (nazwijmy je I i II oddział), które miały wyłonionych niezależnych dostawców artykułów eksploatacyjnych w drodze przetargu nieograniczonego. I oddział umowę ma do końca 2013, a w II oddziale umowa skończyła się teraz - w lipcu 2013 r. W międzyczasie od stycznia 2013 r. oddział I "wchłonął" oddział II i są teraz jednym oddziałem - i co w takiej sytuacji? Jak rozwiązać sprawę dostawy artykułów eksploatacyjnych w byłym oddziale II (któremu skończyła się umowa).
Dodam, że artykuły eksploatacyjne w oddziale I nie są takie same, jak w oddziale II. Czy w takiej sytuacji jedyne wyjście to wszczęcie postępowania przetargowego podzielonego na zadania, w którym jedno zadanie będzie dotyczyło dostawy artykułów eksploatacyjnych do oddziału od 1 stycznia 2014 (bo kończy się umowa dopiero 31.12.13), a kolejne zadanie to dostawa artykułów eksploatacyjnych do II byłego oddziału, ale już od 1 sierpnia 2013 (bo już skończyła się umowa)? Czy jest jeszcze jakieś inne wyjście - bardzo proszę o pomoc i poradę co zrobić żeby było zgodnie z prawem.
Pozdrawiam i dziękuję
Dodano 2013-06-20 10:36 przez konto usunięte
Czy jeżeli prowadzę dwa rodzaje działalności, bo tak zaznaczyłem jako PKD, to czy prowadzę dwie KPiR i dwa rejestry VAT dla każdej osobno? Czy też może jeden rejestr i jedna KPiR?
Dodano 2013-07-26 12:37 przez Piotr812
Witam,
Czy przebywając na zwolnieniu chorobowym właściciel firmy może wystawiać i podpisywać dokumenty (np. faktury dla kontrahenta)?
Dodano 2014-02-13 11:09 przez svenson02
Chciałbym przekazać towar o wartości 20 zł na cele prywatne (znaczy zacząc go użytkować). Jestem na ryczałcie i prowadzę ewidencję przychodów. W jaki sposób wykonać taką operację? Czy wpisywać coś do ewidencji?
Dodano 2013-07-09 11:07 przez Piotr812
Witam,
Fryzjer na rozpoczęcie działalności gospodarczej otrzymał dofinansowanie z UP. Jest na karcie podatkowej. W jaki sposób powinien ewidencjonować zakupione wyposażenie? Czy zaprowadzić ewidencję środków trwałych na środki, które będzie używał dlużej niż rok? Co z wpływem dotacji? Rozumiem, że n...
Dodano 2013-06-26 08:54 przez konto usunięte
Czy jak chcę zawiesić działalność na 2 miesiące, to czy muszę rezygnować z opłacania ZUS? Nie chciałabym tracić ubezpieczenia.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Sąd Okręgowy w Krakowie uniewinnił Marka Dewódzkiego, szefa firmy DEMAR od zarzutu oszustwa na kwotę niemal 70 mln zł, uchylił zarząd przymusowy nad przedsiębiorstwem, a także wszelkie inne zabezpieczenia majątkowe na mieniu Marka ...
Poręczenia kontraktowe stają się coraz bardziej popularnym narzędziem w zamówieniach publicznych. Stanowią korzystną alternatywę dla tradycyjnych form zabezpieczenia, takich jak wadium wpłacane w gotówce, i oferują szereg korzyści firmom ...
Działalność sezonowa to specyficzna forma przedsiębiorczości, która prowadzona jest przez ograniczony czas w roku, np. przez wakacje czy ferie zimowe. Sezonowi przedsiębiorcy dostosowują się do preferencji i zachowań klientów ...
Pierwszy w Polsce poradnik traktujący o najważniejszych filarach każdego e-biznesu. Dzięki niemu dowiesz się, dlaczego tak wiele e-biznesów upada, zanim zdołają rozkręcić się. Dwieście kilkadziesiąt stron, które pomogą ogarnąć ...
2016-02-17 10:29
2015-12-16 23:10