Kupiłam kasę fiskalną na dzień przed rozpoczęciem działalności. Czy mogę wprowadzić ją do kosztów i odliczyć normalnie VAT?
2013-06-14 11:39 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-02-25 13:41 przez konto usunięte
Witam,
Chciałbym wprowadzić kilka środków trwałych, które wcześniej były zakupione i wykorzystywane przeze mnie, jako osobę fizyczną, na zasadzie oświadczenia. Do środków trwałych chciałbym włączyć komputer stacjonarny z monitorem i oprogramowaniem, komputer typu laptop, kserokopiarkę oraz tablicę s...
Dodano 2021-09-30 11:27 przez zpuhdzik1
Prowadzę działaność i mam samochód w środkach trwałych. Zlecenie naprawy auta było na firmę, pomimo to wystawca wystawił fakturę nie na firmę tylko na osobę prywatną, teraz nie mogę zaliczyć jej w koszty. Czy wystawca może wystawić fakturę korygującą a potem poprawną na firmę?
Dodano 2017-12-09 10:11 przez Maaarcia
Witam,
Faktura za opłatę wstępną leasingu samochodu została zapłacona poprzez polecenie zapłaty w banku w formie gotówki. Otrzymano dowód wpłaty z banku. Kwota wpłaty opiewa na ponad 30 000 zł netto.
Czy w związku z tym, że istnieje dowód wpłaty, a na fakturze nie widnieje że została opłacona gotówk...
Dodano 2017-01-26 13:34 przez f1slawek
Witam,mam kilka pytań odnośnie prowadzenia działalności gospodarczej. A dokładnie chciałbym założyć działalność, tzn. auto-handel oraz świadczyć usługi z wynajmu oraz usług auto-lawetą dmc do 3.5t zarejestrowaną na POMOC DROGOWĄ. Rozliczałbym się na podstawie KPIR.PYTANIA:1. Czy prowadząc auto-hande...
Dodano 2013-12-09 13:45 przez Jerzy85
Witam
Prowadzę administracji nieruchomości. Do wystawiania faktur podaje jedynie adres i mój nr NIP. Comiesięcznie wystawiam najemcom faktury VAT i rozliczam się z VAT-7, ale nie posiadam REGONU.
Czy w moim przypadku też mogę odliczyć VAT od zakupionego samochodu i wciągnąć go jako element trwały, ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Fiskus odmówił firmie odliczenia VAT od zakupu towarów i usług związanych z naprawą szkody powstałej z jej winy podczas prowadzonych robót ziemnych, ponieważ uznał, że wydatki te nie są związane z przedmiotem działalności firmy ...
Nabywanie towarów od kontrahentów ma swoje konsekwencje podatkowe. W większości przypadków przedsiębiorcy dokonują w takiej sytuacji odliczenia podatku VAT na podstawie otrzymanych faktur. Ustawa o VAT przewiduje jednak tzw. solidarną ...
Oskarżona o udział w 2013 r. w procederze obrotu pustymi fakturami spółka w tym samym roku, w ramach innej transakcji, zwróciła kontrahentowi otrzymaną od niego w 2012 r. zaliczkę na zakup nieruchomości, której sprzedaż nie doszła do ...
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...