2013-06-10 09:35 autor: konto usunięte
3 730 odsłon
Witam,
Chciałam się dowiedzieć czy mogę wrzucić w koszty ubezpiecznie za samochód dostawczy, który używam w firmie. Jeśli tak, to jak to zrobić? Nie mam faktury.
2013-06-10 09:38 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-10 09:48 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-06-10 09:50 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Tak, tylko czy jest to samochód który spełnia definicję ciężarowego? Jeżeli tak to tak jak zostało już powiedziane. Jeżeli nie spełnia def. sam. ciężarowego należałoby rozliczać wydatki w ramach kilometrówki.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-06-10 10:01 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-06-10 10:06 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte
Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?
Dodano 2013-05-08 08:41 przez konto usunięte
W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do ...
Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte
Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
1. ...
Dodano 2013-05-27 13:36 przez Blazej1381
Witam,
Chciałem kupić samochód od osoby prywatnej na swoją firmę. Jestem płatnikiem VAT i wartość samochodu nie przekracza 3500 zł.
Czy mogę go kupić, zarejestrować na firmę i wciągnąć w koszty firmy?
Jak taki proces przeprowadzić? Czy muszę koniecznie mieć fakturę VAT od sprzedającego czy wystarczy...
Dodano 2013-03-28 08:01 przez konto usunięte
Czy potwierdzenie zapłaty z poczty wystarczy czy trzeba żądać faktury VAT żeby ująć w kosztach?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorstwach korekty modelu ich funkcjonowania. Ze względu na rynkowe perturbacje związane z kolejnymi lockdownami, obostrzeniami czy też spadkiem przychodów, przedsiębiorstwa zaczęły szczegółowo ...
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...
Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...