eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalnościUbezpieczenie samochodu dostawczego a koszty firmy


2013-06-10 09:35 autor: konto usunięte

3 729 odsłon

Ubezpieczenie samochodu dostawczego a koszty firmy

Witam,

Chciałam się dowiedzieć czy mogę wrzucić w koszty ubezpiecznie za samochód dostawczy, który używam w firmie. Jeśli tak, to jak to zrobić? Nie mam faktury.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-06-10 09:38 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Jeżeli to samochód firmowy to ubezpieczenie będzie kosztem. Podstawą księgowania może być polisa (zwykle posiada wszystkie elementy dowodu księgowego) plus potwierdzenie zapłaty. Wartość polisy należałoby rozbić na lata podatkowe na jakie przypada.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-10 09:48 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Nie jest chyba firmowym bo wynajmowany na 3 miesiące. Czy też tak działa??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-10 09:50 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tak, tylko czy jest to samochód który spełnia definicję ciężarowego? Jeżeli tak to tak jak zostało już powiedziane. Jeżeli nie spełnia def. sam. ciężarowego należałoby rozliczać wydatki w ramach kilometrówki.  

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-10 10:01 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Tak jest ciężarowy. Czyli do kosztów tylko muszę wartość zapłaconego ubepieczenia podzielić na tą do tego roku, a reszte w przyszłym.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-06-10 10:06 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tak. Dodatkowo mogę poradzić żeby dołączyć do dokumentacji ksero dowodu rejestracyjnego samochodu, które potwierdzi, że to samochód ciężarowy.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-19 20:16 przez konto usunięte

    Księgowanie polisy do samochodu firmowego

    Jak ująć w KPiR zakup polisy do auta firmowego, skoro nie mam możliwości otrzymania faktury ani rachunku?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-05-08 08:41 przez konto usunięte

    Ubezpieczenie samochodu firmowego. Jak zaksięgować koszt polisy?

    W działalności gospodarczej, którą prowadzę użytkuję samochód osobowy. Samochód ten stanowi środek trwały firmy. W dniu dzisiejszym otrzymałem przedłużenie ubezpieczenia komunikacyjnego od mojego ubezpieczyciela.
    Polisę chcę zapłacić w całości, jednorazowo. Polisa obejmuje ubezpieczenie OC i AC. Do ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-07-26 22:50 przez konto usunięte

    Jak zaksięgować ubezpieczenie auta w leasingu operacyjnym?

    Prowadzę jednoosobową DG, KPiR i jestem podatnikiem VAT, rozliczam się wg stawki liniowej 19%. Proszę o odpowiedź odnośnie zaksięgowania ubezpieczenia auta wziętego w leasing operacyjny. Ubezpieczającym jest lesingodawca, ale ja jako użytkownik poniosłam koszty ubezpieczenia. Proszę o odpowiedź:
    1. ...

  • Blazej1381

    Dodano 2013-05-27 13:36 przez Blazej1381

    Kupno samochodu prywatnego na firmę

    Witam,
    Chciałem kupić samochód od osoby prywatnej na swoją firmę. Jestem płatnikiem VAT i wartość samochodu nie przekracza 3500 zł.
    Czy mogę go kupić, zarejestrować na firmę i wciągnąć w koszty firmy?
    Jak taki proces przeprowadzić? Czy muszę koniecznie mieć fakturę VAT od sprzedającego czy wystarczy...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-03-28 08:01 przez konto usunięte

    Faktura z poczty

    Czy potwierdzenie zapłaty z poczty wystarczy czy trzeba żądać faktury VAT żeby ująć w kosztach?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Pandemia wymusiła na wielu przedsiębiorstwach korekty modelu ich funkcjonowania. Ze względu na rynkowe perturbacje związane z kolejnymi lockdownami, obostrzeniami czy też spadkiem przychodów, przedsiębiorstwa zaczęły szczegółowo ...

Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...

Wydatki ponoszone w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą co do zasady stanowią koszty uzyskania przychodu firmy i są ujmowane w rachunku podatkowym. Fiskus jednak nie uwierzy nam tutaj na słowo, że takie koszty ponieśliśmy ...

Spółka, która skupuje, naprawia i regeneruje palety, ich zakup od ludności (zarówno całych jak i uszkodzonych) może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Ponieważ jednak nie spytała o to, w jaki sposób zakupy takie powinna ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania