2013-03-10 23:04 autor: impuls88
51 435 odsłon
Witam, 2 kwietnia otwieram DG związaną ze sprzedażą nowej i używanej odzieży. Na dniach będę szła wypełniać druki do UG, US I ZUS-u. Potem wyrobię pieczątkę i zakupię pierwszy towar na fakturę VAT 250 kg z zagranicy.
Wybieram ryczałt 3%. Będzie to sklep 30 m. Czy w US muszę zgłosić, że będzie to towar np. z Holandii w celu wydania NIP-u PL i czy to jest płatne?
Będę rozliczać się co miesiąc. Proszę o pomoc, w jaki sposób mam to obliczać? Czy cena wynajmu lokalu też się w to wlicza?
Cena za wynajem 600 zł
Cena za prąd 50zł
ZUS ok. 430 zł
No i faktury za zakupiony towar2013-03-11 13:57 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
W przypadku opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu, podatek płacony jest od przychodu bez ujmowania kosztów jego uzyskania. Jedynie opłacone składki ZUS podlegają odliczeniu. A zatem takie koszty jak: czynsz, prąd, wartość zakupionych towarów nie będą uwzględniane przy obliczaniu podatku.
Podatek VAT to zupełnie inna kwestia. Do momentu przekroczenia kwoty obrotu w wysokości 150 000 można korzystać ze zwolnienia z tego podatku. Po jej przekroczeniu należy zgłosić się jako podatnik vat na druku VAT-R (opłata 172 pln). Zgłoszenie podatnika VAT do VAT-UE nie podlega opłacie.
Link do stawek ryczałtu:
2013-03-11 16:43 autor odpowiedzi: impuls88
Osoba od ktorej chce wynajac pawilon ( w sumie juz zapalcilam 600zł) za miesiac marzec aby go sobie "zaklepac", poniewaz bylo kilku innych chetnych, chce miec ze mna umowe na podstawie odstepu a nie wynajmu. Z racji tego, ze nie miala czasu ja mam taka umowe przygotowac. To sa pawilony ktore sa przez niektorych wykupione na wlasnosc ale tak czy siak i tak musza placic dzierzawe 496zł. Ja bede tej Pani placic ta kwote plus 100zł za wynajem.
Problem jest w tym, ze ona mi wytlumaczyla, ze mi odstepuje pawilon a nie wynajmuje. Prosze o pomoc w tej sprawie.2013-03-11 19:02 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Nie spotkałem się z czymś takim jak umowa odstępu. Według mojej wiedzy będzie to raczej umowa podnajmu. Należałoby sprawdzić czy osoba dysponująca lokalem posiada prawo do jego podnajmowania osobom trzecim.
W razie potrzeby proszę napisać na maila to podeślę wzór takiej umowy.
2013-03-12 09:29 autor odpowiedzi: impuls88
Bardzo prosze o przeslanie na miala wzoru takiej umowy czyli podnajmu lokalu. E-mail : impuls88@o2.pl
Rozumiem, ze tylko zus bedzie kwota od odliczenia co miesiecznego.
Poniewaz pawilon 30m jest pusty i chce w nim zamontowac rury chromowe na wieszaki, zakupic wieszaki, metkownice w formie pistoletu, ksiazke kpir, i rachunek sprzedazy, czy np scierka i plyn do mycia szyb czy podlogi.
Ryczalt 3%.
Takie rzeczy wszytskie zakupione na rzecz mojej DG lepiej brac na fakture czy paragon?
Bo jak mi Pan napisal wyzej rozumiem, ze tylko zus sie odlicza co miesiac a reszta czyli lokal, prad i inne rzeczy zakupione nie.
Ale kazdy dowod zakupu bede zbierac.
A jesli chodzi o punkty pkb mam wybrane 2. Musze na poczatku podac przy zakladaniu DG? Bo pozniej nie da sie zmienic.
Bede sprzedawac odziez nowa i uzywana dziecieca i damska oraz jakies drobne zabawki.2013-03-12 09:54 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
W czasie korzystania ze zwolnienia z podatku VAT nie będzie miało znaczenia czy będą to FV czy paragony. Można je zbierać jedynie w celu własnych rozliczeń wenętrznych (ustalenie dochodu dla własnych celów informacyjnych). Na towary lepiej brać FV - może się przydać przy przejściu na VAT po przekroczeniu limitu.
W zgłoszeniu DG można dkononywać zmian i są one bezpłatne.
2013-03-13 17:59 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Proszę jeszcze wskazać, skąd towar będzie sprowadzany. Coś było wyżej wspomniane o zagranicy. Warto rozważyć ewentualne kwestie rozliczania VAT-u z tego tytułu.
Warto się też zastanowić nad zakupem kasy fiskalnej. Pamiętajmy, że obecnie limit zwolnienia to zaledwie 20 tys. zł, a w przypadku rozpoczęcia działalności w trakcie roku jest on jeszcze mniejszy (liczony proporcjonalnie).
impuls88 skomentował/a odpowiedź 2013-03-14 09:42
Na poczatek otwarcia DG, towar bedzie przywieziony z Holandii. Moj chlopak tam pracuje i zjezdza na swieta wiec zabierze te ciuchy swoim autem do Polski. Dzisiaj wlasnie jedzie po towar i dostane od tego dostawcy fakture listem poniewaz dopiero na dniach bede zalatwiac DG. Czy biorac towar z zagranicy musze miec jakies dokumenty, certyfikaty europejskie z Urzedu Skarbowego? Prosze o wyjasnienie zdania ewentualne kwestie rozliczania vatu z tego tytulu?
2013-03-14 11:29 autor odpowiedzi: impuls88
Dodano 2012-11-23 21:19 przez konto usunięte
Witam. Otwieram pierwszą działalność gospodarczą handel używanymi ubrankami dla dzieciaczków. Czy mogę rozliczać się na ryczałcie? Czy mogę być ryczałtowcem bez VAT-u i gdzie to się zgłasza załatwia? Czy mogę kupować zatowarowanie do sklepu typu ubranka bez faktury VAT? Na jakiej stopie się będę roz...
Dodano 2013-05-07 00:11 przez serena
Chciałabym rozpocząć działalność gospodarczą - sprzedaż odzieży używanej i mam w związku z tym trochę pytań.
Pokrótce opiszę sytuację - czynsz za lokal ok. 1500 zł na miesiąc, koszty mediów jak na ten moment są mi nieznane, ale też będą występowały (prąd, woda, gaz, internet, komórki), a w niedaleki...
Dodano 2013-04-03 20:37 przez ilonkowa
Witam serdecznie,
W najbliższym czasie planujemy z Mężem otwarcie sklepu z odzieżą używaną. Ponieważ bardzo trudno znaleźć hurtownię z używaną odzieżą ciążową a zależy nam na tego typu asortymencie wymyśliliśmy, że tylko ten rodzaj będziemy skupować od ludzi.
Tylko mam problem ze znalezieniem jakiej...
Dodano 2013-04-28 12:36 przez emilia21
Witam,
Od 14 maja rozpoczynam swoją działalność - butik z odzieżą używaną. Zdecydowałam się na ryczałt 3% bez VAT i bez kasy fiskalnej. Jednak mam wiele pytań odnośnie tego opodatkowania.
1. Czy z dniem rozpoczęcia działalności gospodarczej muszę zrobić remanent początkowy i czy muszę w nim uwzględn...
Dodano 2013-02-14 15:32 przez ginevra1985r
Witam,Mój mąż zakłada działalność gospodarczą, dokładnie handel obwoźny zniczami i stroikami. Mam kilka pytań odnośnie ryczałtu 3%, a mianowicie: 1. Jak obliczyć ten podatek, jeżeli mąż będzie odprowadzał do ZUS-u tylko składkę zdrowotną: Jeżeli miesięczna sprzedaż początkowo wyjdzie 500 zł? Który s...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Sprzedaż sprzętu elektronicznego nabytego uprzednio na własność, który został sprowadzony z firm na indywidualne zamówienie klienta, może korzystać z opodatkowania ryczałtem ewidencjonowanym wg stawki 3%. Z ryczałtu wyłączone są ...
Przedsiębiorcy trudniący się handlem wybierają opodatkowanie ryczałtem głównie wtedy, gdy ich marża na danej transakcji jest stosunkowo wysoka. Bardzo często tyczy się to handlu rzeczami używanymi. Te jednak niejednokrotnie są uszkodzone ...
Świadczenie usług polegających na pośrednictwie w sprzedaży detalicznej produktów może być opodatkowane ryczałtem ewidencjonowanym, a właściwą stawką ryczałtu dla takich usług jest 8,5% przychodu - uznał Dyrektor Krajowej Informacji ...
Przychód z tytułu prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie pośrednictwa w sprzedaży stolarki drzwiowej nie jest opodatkowany 5,5% stawką ryczałtu. Do jego opodatkowania właściwy jest ryczałt 8,5% - uznał Dyrektor ...