eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalnościUsługi biurowe. Jaki kod PKD?


2012-10-21 20:39 autor: tomka

35 803 odsłon

Usługi biurowe. Jaki kod PKD?

Planuję podjąć pracę biurową, pracodawca wystawia wymaganie prowadzenia działalności gospodarczej. Jaki kod PKD odpowiada sprzedaży usług biurowych? Do obowiązków będzie wchodzić również wystawianie faktur. Czy to jest PKD 82.11.  Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura.

Bardzo proszę o pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-04-27 16:23 autor odpowiedzi: YPIConsulting

    Witam,

    Pana sugestia odnośnie kodu PKD 82.11.Z Działalność usługowa związana z administracyjną obsługą biura (według Wyjaśnienia PKD, PKWiU) jest trafna. Należy jednak pamiętać, że wymieniona sekcja nie obejmuje działań wymagających specjalistycznej wiedzy. W skład takiej działalności wchodzi codzienna administracja biura, czyli m.in. rachunkowość, księgowość czy dostarczanie poczty.

    Warto też rozważyć dodanie kodu PKD 82.19.Z Wykonywanie fotokopii, przygotowywanie dokumentów i pozostała specjalistyczna działalność wspomagająca prowadzenie biura, który znajduje się w tej samej grupie i obejmuje czynności związanie z tworzeniem, obróbką, przechowywaniem i niszczeniem dokumentów, ale także takie codzienne obowiązki jak redagowanie tekstu na komputerze, czy pisanie dokumentów(listy, streszczenia).

    Pozdrawiam,

    Jarosław Jurowicz

    Oceń odpowiedź 6 8

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-06-20 10:36 przez konto usunięte

    Dwa rodzaje działalności w ramach jednej działalności gospodarczej

    Czy jeżeli prowadzę dwa rodzaje działalności, bo tak zaznaczyłem jako PKD, to czy prowadzę dwie KPiR i dwa rejestry VAT dla każdej osobno? Czy też może jeden rejestr i jedna KPiR?

  • Samnetgks

    Dodano 2014-01-16 14:50 przez Samnetgks

    Działalność gospodarcza a turnieje sportowe

    1. Zakładając działaność gospodarczą, jako organizator turniejów itp. imprez wynajmując do tego potrzebne hale i boiska, to jaki muszę wpisać PKD?
    2. Jaki VAT będę musiał odprowadzić od tej części działalności zakładając, iż biorąc od każdej drużyny wpisowe za turniej np.: uzbieram 1500 zł (oczywiśc...

  • Kalite

    Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite

    Refaktury. Jak je opisać, co do nich dołączyć?

    Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...

  • lalka27

    Dodano 2013-12-16 11:49 przez lalka27

    Zapis w KPiR dla firmy usługowej

    Prowadzę firmę, która zajmuję się montażem, naprawą i przeglądami central wentylacyjnych. Przy przeglądach wymieniamy czasami części i np. oddajemy taką centralę do regeneracji. Do tej pory księgowałam regenerację nw koszty poz. pozostałe koszty (faktura od odpowiedniej firmy), a np. części do centr...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-03 21:00 przez konto usunięte

    Jaki VAT wystawiać fakturę, jeśli usługę wykonała niemiecka firma w dla polskiej w Polsce?

    Dzień dobry,
    mam niemiecką firmę i usługę wykonałem w Polsce. Jaki wystawiam VAT na fakturze? Niemiecki czy polski, a może fakturę zerową?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Sprzedajesz stal, złom, sprzęt komputerowy czy do gier, bądź inne podobne towary firmom? Pamiętaj, że jako sprzedawca w wystawianych fakturach nie powinieneś naliczać podatku VAT - ten bowiem rozlicza kupujący. Jak wystawić fakturę na ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Wykonywane w ramach prowadzonej działalności gospodarczej zleconych czynności polegających na administracji i obsłudze biura kontrahenta, mogą być opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu ewidencjonowanego - uznał Dyrektor Krajowej Informacji ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania