Planuję założyć własną działalność gospodarczą. Potrzebuję informacji na temat kosztów jej prowadzenia. Chciałbym prowadzić warsztat motocyklowy, handel motocyklami używanymi oraz handel częściami motocyklowymi.
Z tego co zdążyłem się zorientować, to podatek dochodowy 17%, ZUS 609 zł przez pierwsze dwa lata. Pytanie czy dobrze to liczę i co jeszcze ze strony podatków by mnie obowiązywało?
Pytanie czy podatek pcc3 w wysokości 2% obowiązuje podczas takiej działalności? Jak wygląda sprawa kosztów działalności, co może być w nich zawarte?
2020-04-21 06:13 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2018-10-03 14:22 przez Patrycja952
Ostatnio doszukałam się informacji na temat działalności gospodarczej bez rejestracji, czy to nadal aktualna informacja?Czy rzeczywiście można założyć działalność i odprowadzać jedynie podatek od dochodu? Jeśli tak to jakie czynności należy wykonać by taką działalność otworzyć i na czym dokładnie to...
Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin
Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...
Dodano 2017-03-27 14:08 przez misiek123
Witam, aktualnie pracuje w UK na pełnym etacie jednak w ciągu najbliższych miesięcy przeprowadzam się z UK do Polski i będę wykonywał swoją pracę przez internet, odwiedzając UK co 2/3 tygodnie (na dzień lub dwa). Nie będę już dłużej zatrudniony na kontrakcie i będę musiał założyć działalność gospoda...
Dodano 2014-08-13 13:36 przez konto usunięte
Obecnie jestem na urlopie macierzyńskim. Jeszcze w tym roku chciałabym rozpocząć działalność, a po wykorzystaniu całego urlopu złożyć wypowiedzenie w dotychczasowej firmie.
Czy jest taka możliwość i jakie koszty się z tym łączą? Czy muszę skracać urlop macierzyński i dopiero zakładać działalność?
Dodano 2018-01-19 19:44 przez adrain87
Witam,
stoję przed otwarciem sklepu internetowego i nie wiem czy lepiej zakupić towar miesiąc przed otwarciem firmy i potem go wciągnąć na stan i wpisać w koszty. Była by to dla mnie bardziej korzystne ze względu, że będę miał miesiąc, aby przygotować ten towar do sprzedaży (zdjęcia, opisy) i nie bę...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Zgodnie z ustawą Prawo przedsiębiorców podatnik nie musi rejestrować swojej działalności, jeśli miesięcznie osiąga z niej przychody niższe niż 50% płacy minimalnej. Pojawiła się szansa, że limit ten już w 2023 roku będzie ...
W grudniu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak jeszcze mogliby obniżyć należne za ten rok podatki. Jednym z rozwiązań są zakupy sprzętów na cele działalności gospodarczej. Eksperci z firmy inFakt podpowiadają, w jaki sposób ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...