2017-09-21 10:46 autor: magda_szczecin
1 626 odsłon
Witam!
Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc.
Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przyborami medycznymi, laptop). Płacę lub będę płacić za to już teraz, czyli przed formalnym rozpoczęciem działalności, ale mam już NIP, REGON i konto w banku. Czy można to zaksięgować z datą rozpoczęcia działalności (w październiku), pomimo faktycznych wydatków we wrześniu?
I jeszcze kwestia pierwszych dochodów. Będą dopiero w listopadzie (faktura VAT za usługi z października), więc żeby mieć czym płacić muszę zrobić wpłatę na konto firmowe z prywatnego, niefirmowego rachunku. Mam nadzieję, że nie musi to być moim przychodem firmowym, bo to są pieniądze już raz opodatkowane? Oficjalne zapytanie w tej sprawie wysłane do Urzędu Skarbowego nie spotkało się z żadną reakcją i odpowiedzią.
Proszę o pomoc i poradę dla rozpoczynającej działalność.
Z góry serdecznie dziękuję.
Magda
2017-09-22 07:34 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2014-08-13 13:36 przez konto usunięte
Obecnie jestem na urlopie macierzyńskim. Jeszcze w tym roku chciałabym rozpocząć działalność, a po wykorzystaniu całego urlopu złożyć wypowiedzenie w dotychczasowej firmie.
Czy jest taka możliwość i jakie koszty się z tym łączą? Czy muszę skracać urlop macierzyński i dopiero zakładać działalność?
Dodano 2014-04-29 18:53 przez konto usunięte
Witam,
bardzo proszę o odpowiedź na moje pytanie: być może banalne, ale budzące moje wątpliwości.
Jako osoba bezrobotna otrzymałam dotację z Urzędu Pracy na działalność gospodarczą tj. otwarcie sklepu ubuwniczego, którego zamierzam powiększać o dodatkową działalność gospodarczą. Jestem zwolniona z ...
Dodano 2013-12-20 21:25 przez konto usunięte
Prowadzę działalność w mieście > 500000 mieszkańców. Czy mogę sobie przyznać ryczałt 700 km? Czy każdego dnia muszę opisywać trasę (jest to często do 7 miejsc na terenie miasta)? Po przejechaniu 700 km mam faktury na paliwo za 400 zł, a ryczałt wynosi 585,06 zł.
Którą wartość mogę wpisać jako koszt ...
Dodano 2013-11-08 18:38 przez konto usunięte
Prowadzę działalność na PKPiR. Do tej pory zawsze płatności za wydatki firmy były dokonywane z konta bankowego firmowego, ale w październiku mój mąż się pomylił i zapłacił kilka faktur z mojego konta prywatnego. Czy mogą być z tego jakieś konsekwencje?
Dodano 2018-01-26 12:42 przez Tattart
Chciałbym otworzyć działalność gospodarczą - studio tatuażu PKD 96.09z. Jaką formę opodatkowania najkorzystniej wybrać? Czy potrzebna jest kasa fiskalna? Płatnik VAT? Czy można zakupić materiały szkoleniowe online z zagranicy i wrzucić w koszta?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...