Dzień dobry,
zakładam działalność gospodarczą (rozliczaną na ryczałcie ewidencjonowanym) i proszę o pomoc w kilku kwestiach. Pierwsza sprawa to ewidencja przychodów. Czy mogę na koniec miesiąca odkreślić pozycje w ewidencji i pod tym nie patrząc na rubryki napisać ciągiem przysługujące ulgi i wyliczenia podatku?
Druga sprawa odnosi się do kwalifikowania sprzętu do ewidencji środków trwałych i wyposażenia. Praktyczni większość sprzętu (drukarka, wypalarka, szlifierka, itp.), będzie poniżej 1500 złotych, ale okres użytkowania powyżej roku. Czy wtedy muszę to ująć w którejś ewidencji, czy nie mam takiego obowiązku?
Jeden sprzęt będzie powyżej 1500 złotych, ale poniżej 3500 złotych, z okresem użytkowania także powyżej roku. W której wtedy ewidencji należy ująć taki sprzęt?
Z góry dziękuję za pomoc.
Adam
2017-01-19 07:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2017-01-19 11:54
Dziękuje bardzo za pomoc.
Dodano 2018-02-07 21:53 przez fantech
Witam Państwa,
chciałbym założyć jednoosobową działalność gospodarczą - ryczałt. Sprzedaż poprzez Allegro usług internetowych/wirtualnych, a dokładnie dostęp na czas określony do danego serwisu premium i tutaj mam mały problem.
Sprzedawca/y takich usług wirtualnych (serwisów hostingowych), które bę...
Dodano 2016-03-01 01:42 przez fujokin
Witam, od połowy stycznia prowadzę działalność gospodarczą pod PKD: 47.91.Z i mam kilka pytań odnośnie rozliczania się a także prowadzenia wykazu środków trwałych. W sklepie internetowym sprzedaję wirtualną gotówkę, do prowadzenia sklepu korzystam jedynie z prywatnego komputera, więc:1. Korzystam z ...
Dodano 2015-06-14 17:16 przez Grestel
Witam,
planuję rozpocząć sprzedaż internetową na ryczałcie 3%, chcę również skorzystać ze zwolnienia z kasy fiskalnej i zwolnienia z VAT. Zakładam, że na początku moje przychody będą niewielkie (2000-2500 zł), a koszty będą oscylowały w granicach 200-500 zł miesięcznie w zależności od potrzeby zatow...
Dodano 2015-01-20 00:57 przez hela71
Witam,ryczałt ewidencjonowany - sprzedaż odzieży. Jaką dokumentację należy prowadzići co zbierać?
Dodano 2015-01-03 20:56 przez armad30
Prowadzę działalność - handel detaliczny odzieżą. Jestem na ryczałcie. Towar kupuje, na targowiskach hurtowych i w internecie. Działalność prowadzę drugi miesiąc i mam już ok. 50 faktur. Remanent początkowy wykonałem w ten sposób, że zliczyłam wszystkie artykuły z faktur, wg asortymentu (bluzka, swe...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W określonych sytuacjach zakup mieszkania można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu prowadzonej działalności. Kosztem w takim przypadku są oczywiście odpisy amortyzacyjne od jego wartości początkowej. Podatnicy próbują jednakże ...
Lokal mieszkalny używany przez poprzedniego właściciela przez okres dłuższy niż 60 miesięcy, można amortyzować indywidualną stawką amortyzacji. Jej wysokość ustala podatnik pamiętając jednocześnie, że okres amortyzacji nie może ...
Przedmiotem działalności gospodarczej może być wynajem nieruchomości. W takim przypadku wynajem będzie stanowił źródło przychodów. W związku z wynajmem przedsiębiorca ponosi także koszty, takie jak na przykład amortyzacja lokalu ...
Indywidualna stawka amortyzacji ma zastosowanie m.in. do nabytych używanych środków trwałych. Nabyciem natomiast nie jest budowa, czyli wytworzenie takiego środka trwałego (w postaci chociażby budynku). Stąd do wytworzonych środków ...