Witam serdecznie,
od 10 sierpnia otwieram własną firmę, jednak wszystkie formalności z nią związane chciałabym załatwić już do 24 lipca, dlatego też chciałabym bardzo prosić o radę.
Firmę zakładam za własną gotówkę bez żadnych dotacji itp. Na początek będzie to głównie sprzedaż odzieży używanej, sortowanej na targach i ryneczkach w okolicach mojej miejscowości. Wypełniając wstępnie CEIDG wpisałam kod 4782Z oraz sprzedaż odzieży z końcówek kolekcji przez internet. Planuję założyć własny sklep internetowy.
I tutaj wpisałam kod 4791Z.
Po długim zastanowieniu podjęłam decyzję, że będzie to sprzedaż na ryczałcie 3% bez VAT oraz bez kasy fiskalnej.
W związku z tym, że dysponuję małą gotówką na początek chcę postawić głównie na sprzedaż odzieży używanej na ryneczkach i targach, mam już upatrzony stół, który chcę kupić na te potrzeby. Wybrałam również hurtownię. Dodatkowo też chcę przeznaczyć niewielką kwotę na stronę internetową (mam tutaj na myśli gotowy już sklep internetowy za który opłata miesięczna jest niewielka).
Towar na rynek chcę dowozić na początek własnym, niewielkim samochodem i wrzucać w koszty firmy tylko opłaty za paliwo. Upatrzyłam już sobie 5 miejscowości, do których będę jeździła, w każdy dzień tygodnia do innej.
Jeśli wszystko pójdzie po mojej myśli na zimę wynajmę lokal, w którym będę prowadziła sklep stacjonarny niedaleko mojej miejscowości. Będzie to sklep z końcówkami kolekcji, wtedy też na rynek będę jeździła żadziej.
Moje pierwsze i najbardziej nurtujące pytanie brzmi:
Pierwszą tonę odzieży mam dostać za darmo od pewnej osoby. Jednak jeśli dostanę ją za darmo nie bedę miała na nią faktury, ani żadnego rachunku. Czy będę mogła tą odzież normalnie sprzedawać? Czy też mogę mieć z tym jakieś problemy?
Pytanie drugie:
Czy kody PKD które wpisałam powyżej wystarczą do prowadzenia mojej działalności, tzn. sprzedaży internetowej i sprzedaży na targowiskach czy powinnam jeszcze jakieś dopisać?
A może powinnam od razu podać też kody do sprzedaży stacjonarnej? Z tym, że jeśli do zimy nie uzyskam odpowiedniego zysku to sklep stacjonarny zostanie przesuniety w czasie na późniejszy okres. Nie wiem, co w tej sytuacji robić.
Pytanie trzecie:
Gdzie znajdę w internecie jakiś wzór ewidencji przychodów? Ale taki bardzo dokładny dla osoby, która nie ma pojecia o ksiegowości? Może ktoś podać jakiś link?
Pytanie czwarte:
W ewidencji wyposażenia chciałabym wprowadzać wszystkie przedmioty nie tylko te powyżej 1500 zł (wiem, że nie jest to konieczne, ale jest to możliwe). Mam zamiar stopniowo z zarobionych pieniędzy na torgowiskach kupować wyposażenie do sklepu stacjonarnego, co jakiś czas jakiś regał itd.
Czy takie zakupy też mam wprowadzać do ewidencji? Czy może kupować je a wprowadzić w ewidencje dopiero po otworzeniu sklepu stacjonarnego?
I pytanie piąte:
Na początku towar chcę przechowywać u siebie w domu, tzn. domu moich rodziców, tam też będzie adres firmy, ma tak być do poki nie otworzę sklepu stacjonarnego. Czy mogę tą odzież trzymać np. na strychu? Czy muszę spełniać jakieś odpowiednie warunki do przechowywania tej odzieży?
Bardzo proszę o odpowiedź.
2015-07-10 11:19 autor odpowiedzi: Myliberty
2015-07-13 08:50 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2015-07-23 07:49 autor odpowiedzi: Myliberty
Dodano 2019-01-29 13:48 przez tofik
Witam,chciałabym założyć sklep internetowy wysyłkowy z odzieżą niemowlęcą, bez magazynów gdyż towar będę posiadać we własnym domu. Nie mam jednak pojęcia od czego zacząć. Wiem, że muszę założyć stronę z własną domeną i serwerem, ale nie bardzo mam pojęcie, jak określić to w zakładaniu działalności w...
Dodano 2015-06-30 11:10 przez konto usunięte
Witam, chciałabym założyć sklep internetowy na allegro i chciałabym się zapytać, jakie mam wypełnić PKD na sprzedaż internetową nowych opon i sprzedaż nowych np. filtrów do klimatyzacji.
Znalazłam takie PKD:
47.91 - Sprzedaż części i akcesoriów do pojazdów mechanicznych
50.3 - Sprzedaż detaliczna p...
Dodano 2014-09-12 11:54 przez Lacroose
Witam,
1 września założyłam własną DG zajmującą się sprzedażą odzieży używanej przez internet. Jako sposób rozliczania się wybrałam ryczałt 3%. Kod PKD mojej działalności to 4791.
W związku z tym, iż planuję sprzedaż również poprzez tworzenie tzw. pakietów, zawierających większą liczbę ubrań z daneg...
Dodano 2017-09-14 18:11 przez Anecia
Witam, od ponad roku mama prowadzi firmę zajmującą się sprzedażą odzieży używanej. Początkowo działalność była tylko stacjonarna z czasem również internetowa, a teraz tylko internetowa. Aktualnie przynosi to bardzo małe dochody. Rozlicza się na ryczałcie. Mama brała dotację z UE i ma jeszcze zobowią...
Dodano 2016-03-13 17:11 przez Michellesk
Witam, mam dla Państwa zastanawiające mnie pytanie i nijak nie potrafię odszukać jednoznacznej odpowiedzi.Chcę założyć działalność w oparciu o PKD nr 90.03.Z. Planuję wystawiać swoje rzeczy na słynnym już polskim serwisie Pakamera.pl. Czy to oznacza, że prowadzę sklep internetowy w rozumieniu PKD 47...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przedsiębiorcy zakładający działalność gospodarczą w CEIDG od 1 lutego 2023 r. będą musieli podać adres mailowy do e-Doręczeń korespondencji z urzędami.
W Rządowym Centrum Legislacji pojawił się projekt, według którego jednoosobowe działalności gospodarcze będzie można założyć w CEIDG tylko drogą elektroniczną. Wejście w życie tej zmiany planowane jest na 1 października 2024 roku.
Rejestracja działalności gospodarczej w Polsce wiąże się z obowiązkiem dokonania wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jest to podstawowy rejestr dla osób prowadzących jednoosobową działalność ...
E-faktury, e-doręczenia, elektroniczna komunikacja z urzędami, a do tego zakładanie działalności tylko przez Internet. Cyfryzacja jest konieczna, co więcej, pilna - ale czy już teraz powinna być obowiązkowa? Wkrótce każda firma będzie ...