Witam, czytałam już poruszane wątki dotyczące rozliczeń w momencie gdy jestem zatrudniona na umowę o pracę i chcę otworzyć własną działalność gospodarczą. Będę w niej świadczyła zupełnie inne usługi niż te, którymi zajmuje się mój pracodawca - nic ze sobą związanego.
1. Wiem, że będę się rozliczała za pomocą dwóch PITów, więc jak rozumiem moje dochody nie będą się sumowały? Dochody z działalności nie "powiększą" tych z tytułu umowy o pracę i nie "wpadnę" w kolejny próg podatkowy? 2. Chciałabym skorzystać z dwuletniej ulgi na ZUS. Rozumiem, że będę mogła ją otrzymać, umowa o pracę w tym nie przeszkadza? 3. Czy muszę informować pracodawcę o mojej odrębnie prowadzonej działalności? 4. Działalność chciałabym prowadzić z siostrą (ona również jest zatrudniona na umowę o pracę), czy korzystniej będzie otworzyć działalność i zatrudnić ją na umowę zlecenie lub umowę o dzieło, czy założyć jakąś spółkę?? Dodam, że zależy mi na interesie nas obu - tak żebyśmy obie na tym dobrze wyszły i nie mamy problemów pod tytułem zaufanie itp. Z góry dziękuję za odpowiedź osoby, która ma o tym pojęcie - a z tego co czytałam są tu tacy :D2009-01-09 09:43 autor odpowiedzi: zenon67
2009-01-09 13:37 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
2009-01-14 22:31 autor odpowiedzi: konto usunięte
2009-01-15 20:51 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.