eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaZakładanie działalnościKoszty uzyskania przychodów przed rozpoczęciem działności


2014-02-18 00:55 autor: konto usunięte

5 453 odsłon

Koszty uzyskania przychodów przed rozpoczęciem działności

Zamierzam otworzyć własną dzialność gospodarczą polegającą na sprzedaży w internecie. Zamierzam rozliczać się na zasadach ogólnych prowadząc KPiR. Chciałabym zakupić część towaru handlowego przed rozpoczęciem działalności.

Czy wystarczy mi paragon czy zakup muszę mieć potwierdzony fakturą (pomimo, że nie mam jeszcze firmy)? Czy będę mogła te zakupy wrzucić w koszty? I co w tej sytuacji z podatkiem VAT? W dniu rozpoczęcia dzialności zamierzam się zarejestrować jako czynny płatnik VAT.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-02-18 06:32 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice

    Radziłabym, jednak zadbać o to, żeby to były faktury, a nie paragony  na fakturze podać można swój nip  . robiąc zakupy w ten sposób przed rozpoczęciem DG remanentem początkowym można wprowadzić towary do firmy.Natomiast Vat, organy podatkowe nie kwestionują możliwości odliczenia Vat od faktur zakupu wystawionych przed rozpoczęciem DG. Należy się w odpowiednim czasie zarejestrować do Vat. Mamy dwa okresy rozliczeniowe od momentu zakupu, żeby ująć je w rejestrach Vat.

    www.deklar.pl

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-02-18 14:52 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Dziękuję za odpowiedz. Czy w tej sytuacji faktura ma być wystawiona na mnie jako osobę (bo nie mam jeszcze firmy) i powinien się znajdować tam mój NIP? Niestety nie na wszystkie towary będę mogła wziąć fakturę czy w takim razie towar na który mam tylko paragon będę mogła wpisać do remanentu początkowego? 

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-02-18 20:30 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Dlaczego nie będzie faktury? Jeżeli sprzedawca wystawi paragon to na żądanie nabywcy jest obowiązany do wystawienia faktury. Faktury sprzed rozpoczęcia działalności oczywiście winny być na imię i nazwisko (jako że jako takiej nazwy firmy w tym czasie jeszcze nie ma, chociaż owo imię i nazwisko to m.in. nazwa firmy). Z tym NIPem jest obecnie pewien problem. Bo teoretycznie część podatników już go nie posiada (posługuje się numerem PESEL). Niemniej otwierając firmę uzyskuje się swój stary NIP więc myślę że można go podać.

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-02-19 07:53 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe DEKLAR Gliwice

    Z tymi paragonami jest problem, Urząd może nie zaliczyć do kosztów towarów zakupionych na paragon, proszę z paragonami pójść do sklepu i poprosić o fakturę

    www.deklar.pl

    Oceń odpowiedź 0 3

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Daniel

    Dodano 2013-05-21 17:47 przez Daniel

    Dokument SAD. Czy naliczony VAT mogę wpisać w koszty do KPiR?

    Witam,
    Prowadzę działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, jestem czynnym VAT-owcem. Dostałem dokument SAD, w którym mam wyliczony VAT i cło z faktury od importera. Teraz wiem, że cło mogę wrzucić do kosztów KPiR, ale czy VAT z tego dokumentu mogę wrzucić w koszty do KPiR?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-17 12:23 przez konto usunięte

    Jak zaliczyć w KUP wydatki związane ze środkami trwałymi?

    Prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. W dniu 26.09.2013 zakupiłam używane auto na firmę od osoby fizycznej. W dniu 27.09.2013 przekazałam je do użytkowania dla celów służbowych do firmy.
    08.10.2013 r. wpłaciłam podatek PCC-3 na podst...

  • Jacexx

    Dodano 2016-08-11 20:53 przez Jacexx

    Faktura imienna za wynajem mieszkania

    Witam! Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą (na zasadach ogólnych, KPiR). Siedzibę firmy mam w Opolu, natomiast wykonuję zlecenia we Wrocławiu, gdzie wynajmuję mieszkanie (wyłącznie w celach mieszkaniowych, nie prowadzę tam biura ani nic z tych rzeczy). Mam podpisaną umowę o współpracy międ...

  • kazimiera

    Dodano 2013-11-18 18:23 przez kazimiera

    Jak ująć koszty przed rozpoczęciem działalności?

    W styczniu 2014 roku chcę uruchomić działalność gospodarczą na zasadach ogólnych (PKPiR). Będzie to działalność wymagająca dużych nakładów na wyposażenie, których nie można nabyć z dnia na dzień. Wobec tego już dokonuję zakupów: w sklepach, okazyjnie na aukcjach internetowych, u producentów, itp. Ma...

  • KINW

    Dodano 2018-03-21 11:04 przez KINW

    Koszty uzyskania przychodu rolnika

    Witam, prowadzę gospodarstwo rolne (KRUS bez podwyższonej stawki za działaność) na KPiR (PIT rozliczam wspólnie z mężem, który prowadzi działaność gospodarczą na ZUS i również prowadzi KPiR) oraz rozliczam się z VAT. Moje pytanie brzmi: 1. Czy polisę z tytułu ubezpieczenia OC rolnika mogę zaksięgowa...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

Fiskus odmówił firmie odliczenia VAT od zakupu towarów i usług związanych z naprawą szkody powstałej z jej winy podczas prowadzonych robót ziemnych, ponieważ uznał, że wydatki te nie są związane z przedmiotem działalności firmy ...

Motocykl - podobnie, jak samochód - można rozliczać w kosztach firmy, jeśli stanowi on narzędzie pracy przedsiębiorcy. Pozwala to znacząco zmniejszyć odczuwalny w portfelu ciężar wydatków ujętych na fakturach za leasing, serwisowanie czy ...

Motocykl jest zwykłym środkiem transportu. Może być w tym celu wykorzystywany także w firmie, a przez to zaliczony do środków trwałych i amortyzowany. Odpisy amortyzacyjne trafiają tutaj do kosztów na takich samych zasadach jak odpisy od ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Zakładanie działalności

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania