1. Zakładając działaność gospodarczą, jako organizator turniejów itp. imprez wynajmując do tego potrzebne hale i boiska, to jaki muszę wpisać PKD?
2. Jaki VAT będę musiał odprowadzić od tej części działalności zakładając, iż biorąc od każdej drużyny wpisowe za turniej np.: uzbieram 1500 zł (oczywiście każdy uczestnik dostanie fakture za wpłatę), a ja poniosę wydatki na poziomie 1000 zł na fakturach?
Dodano 2013-11-17 13:27 przez tom.tych
Witam,
prowadzę świeżo rozpoczętą działalność, gdzie jestem vatowcem i napotkałem przy pierwszym poważnym zleceniu niebywale trudny problem.
Chodzi o sprzedaż i montaż okien. Klient wyszedł z propozycją, aby nie umieszczać cen montażu na fakturze. Rozumiem, że chce w ten sposób mieć niższe koszty o ...
Dodano 2013-10-03 21:00 przez konto usunięte
Dzień dobry,
mam niemiecką firmę i usługę wykonałem w Polsce. Jaki wystawiam VAT na fakturze? Niemiecki czy polski, a może fakturę zerową?
Dodano 2013-09-26 08:38 przez annqaa
Witam,
Dostałam propozycję przejścia z umowy o pracę na własną działalność i pracę jako podwykonawca. Wobec czego co miesiąc miałabym wystawiać jedną fakturę. Padło pytanie, jaka kwota mnie interesuje na tej fakturze, a ja o tym nie mam zielonego pojęcia. Jak mam obliczać ile mi zostanie z wystawion...
Dodano 2018-02-09 09:30 przez adrain87
Witam,
zamierzam otworzyć moją pierwszą firmę, zasady ogólne, VAT. Aktualnie pracuję jako programista na etacie, po otwarciu działalności będzie to B2B, drugą rzeczą jaką będę się zajmował będzie sklep internetowy. Będę miał dwa PKD i to pierwsze pytania jako dominujący podaje sklep internetowy czy ...
Dodano 2014-12-11 10:41 przez konto usunięte
Prowadzę działalność gospodarczą, która jest zwolniona z VAT i kupiłem auto. amortyzowałem go i wykorzystywałem do tej działalności. W międzyczasie zostałem płatnikiem VAT, ale to auto było wykorzystywane jedynie do celów działalności z VAT-u zwolnionej. Chciałbym je teraz sprzedać. Czy mam obowiąze...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...