Zakładam jednoosobową działalność gospodarczą na zasadach ogólnych - nie będę płatnikiem VAT. Przedmiotem działalności będzie sprzedaż klocków (lego) na sztuki.
Klocki kupuję w zestawach a sprzedaję na sztuki. Posiadam kilka faktur ale na pudełka zbiorcze a nie na poszczególne sztuki. Każdy rodzaj klocka posiada różną cenę. Czy mogę sam ustalić cenę zakupu poszczególnych klocków? (cena sprzedaży - marża) i taką cenę wpisać do remanentu początkowego?
Dziękuję i pozdrawiam.
2013-09-30 18:24 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2014-02-18 00:55 przez konto usunięte
Zamierzam otworzyć własną dzialność gospodarczą polegającą na sprzedaży w internecie. Zamierzam rozliczać się na zasadach ogólnych prowadząc KPiR. Chciałabym zakupić część towaru handlowego przed rozpoczęciem działalności.
Czy wystarczy mi paragon czy zakup muszę mieć potwierdzony fakturą (pomimo, ż...
Dodano 2014-01-29 10:06 przez konto usunięte
Witam,
chciałbym się dowiedzieć, jak mam wykazać w remanencie początkowym materiały nieudokumentowane, które posiadałem przed rozpoczęciem działalności.
Otwieram zakład stolarski, w którym chciałbym wykorzystać prywatne materiały, jakie mi zostały z mojego domowego warsztatu - parę pudełek wkrętów i...
Dodano 2014-01-06 21:39 przez KaMaart
Dzień dobry,
mam pytanie, czy jeśli posiadam np. serwety wykonane ręcznie, kartki okolicznościowe, obrazy i wszystko to jest wykonane przeze mnie, to jeśli coś mi pozostało (nie sprzedałam tego), na dzień 31 grudnia i 1 stycznia roku następnego, to czy wpisać należy te przedmioty w spisie z natury, ...
Dodano 2013-10-03 06:06 przez dolldoll
Dzień dobry!
Założyłam jednoosobową działalność gospodarczą o punktach PKD:
Przeważający - 4791Z i 9003Z.
Zajmuję się rzeźbieniem prototypów lalek, a następnie zlecam firmie odlewniczej odlanie ich w żywicy. Lalki te traktuję jako dzieła artystyczne. Ze względu na sporą ilość części oraz ze względu ...
Dodano 2013-05-28 08:29 przez ANNADOBRZYNSKA
Rozpoczęłam działalność gospodarczą jednoosobową: sprzedaż przez domy aukcyjne. Co i w jaki sposób mam wpisać w spisie do kpir? Towary nabyłam już w czasie działalności gospodarczej na fakturę VAT.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.