2013-03-28 08:10 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Jeżeli nie jest to samodzielne urządzenie to powinna ona być wprowadzana razem z komputerem jako zestaw kśt 491.
A jeżeli kupiona drukarka nie przekracza wartości 3500zł to można bezpośrednio do kosztów nie trzeba wciągać na środki trwałe.
2013-05-20 15:29 autor odpowiedzi: Jaceki
Dodano 2013-02-15 23:06 przez ewa1962
Zakupiłam program księgowy. Moje pytanie brzmi: czy powinnam ująć go w ewidencji środków trwałych czy w ewidencji wyposażenia.
Koszt programu księgowego to 1530 zł. Nie jesteśmy płatnikami VAT.
Dodano 2013-03-12 17:46 przez ajass
WitamOtrzymałam dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej z PUP. Zgodnie z umową nie występowałam o zwrot VAT tak, aby nie zwracać go do PUP. Jestem VAT-owcem, prowadzę działalność na zasadach ogólnych. Wyczytałam, że dotacja stanowi przychód klasyfikowany jako przychód z innych źródeł, które...
Dodano 2013-02-25 13:41 przez konto usunięte
Witam,
Chciałbym wprowadzić kilka środków trwałych, które wcześniej były zakupione i wykorzystywane przeze mnie, jako osobę fizyczną, na zasadzie oświadczenia. Do środków trwałych chciałbym włączyć komputer stacjonarny z monitorem i oprogramowaniem, komputer typu laptop, kserokopiarkę oraz tablicę s...
Dodano 2013-01-23 18:37 przez konto usunięte
Witam! Mam pewne wątpliwości w sprawach ewidencji sprzętu.
Założyłem fotograficzną DG na zasadach ogólnych bez VAT. Sprzęt zakupiony został z dotacji UP.
1. Czy sprzęt zakupiony z dotacji (sprzęt aparaty, obiektywy) w ogóle wpisuje się w spis z natury i do ewidencji wyposażenia czy może jako środek ...
Dodano 2012-11-02 12:28 przez konto usunięte
Witam,
mąż założył działalność gospodarczą na początku października. Rozliczenie firmy przypadło mi w udziale, i chociaż bardzo się staram ogarnąć temat i sięgać do źródła, to czas mnie nagli a ja pewnych rzeczy nadal nie wiem.
Może rozgraniczę, aby to co napisze było czytelne.
1. Samochód przechodz...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
10.000 zł - to limit wartości początkowej składnika majątku, po przekroczeniu której ten musi zostać uznany za środek trwały. Gdy wartość jest niższa, mamy do czynienia z tzw. wyposażeniem firmy. Przedsiębiorcy mają trudności przy ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
W określonych sytuacjach zakup mieszkania można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu prowadzonej działalności. Kosztem w takim przypadku są oczywiście odpisy amortyzacyjne od jego wartości początkowej. Podatnicy próbują jednakże ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20