Witam,
proszę o podpowiedź, ile będzie wynosiła amortyzacja zmywarki, która była użytkowana podczas działalności przez 3 lata. Została kupiona za cenę 1450 zł. Jaką będzie miała wartość po tym okresie?
2019-04-10 06:41 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2014-06-22 14:58 przez hondaa121
Witam!
Jak należy rozpatrywać laptopa o wartości 2000 zł oraz samochód osobowy o wartości 2900 zł, kiedy chcę rzeczy te przyjąć w użytkowanie w swojej działalności? Tak samochód, jak i laptop są moją własnością.
Za poradą znajomego księgowego wrzuciłam tak jedno, jak i drugie w koszty, w całości. Ni...
Dodano 2019-02-04 16:09 przez solar-01
Prowadzę działalność gospodarczą jako gabinet lekarski. Do tego celu zakupiłam w 2013 roku samochód osobowy, który w styczniu 2018 roku został zamortyzowany. Jakie wydatki związane z użytkowaniem samochodu mogę zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu i jaką niezbędną dokumentację z tym związaną powi...
Dodano 2018-01-24 20:11 przez Lfinda
Dzień dobry,czy kupując sprzęt komputerowy (komputer, monitor) o łącznej wartości ok. 6000 zł netto, mogę go zamortyzować jednorazowo, tj. jednorazowo wrzucić w koszty w dniu przyjęcia do użytkowania? Firma jest mikroprzedsiębiorcą (jednoosobowa działalność gospodarcza) i posiada jeden środek trwały...
Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin
Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...
Dodano 2017-07-31 21:08 przez konto usunięte
Witam, od lipca prowadzę jednoosobowa działalność gospodarczą. Jestem nievatowcem. Mam prywatny samochód ciężarowy. Czy muszę prowadzić ewidencje przebiegu pojazdu? Z tego co czytałam to nie. To w takim razie wystarcza faktury za paliwo żeby ująć je w koszty i nigdzie nie wprowadzam auta? Czy lepiej...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Decydując się na założenie działalności, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest ...
Dokumentowanie zakupu od ludności palet drewnianych dowodami zastępczymi, które będą zawierały określone ustawowo informacje, uprawnia do ich rozliczenia w kosztach podatkowych - uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji ...
W marcu 2017 r. fiskus wydał interpretację, w której nie zgodził się na rozliczanie w kosztach podatkowych części wydatków związanych z posiadanym mieszkaniem, gdy to było wykorzystywane w prowadzonej firmie, chyba że przedsiębiorca ...
Fiskus zmienił podejście w zakresie rozliczania w kosztach prowadzonej działalności gospodarczej wydatków na media czy sam czynsz w przypadku, gdy firma znajduje się w mieszkaniu przedsiębiorcy. Jego zdaniem konieczne jest wydzielenie ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20