Witam,
prowadzę działalność jednoosobową. Nie jestem VAT-owcem tylko rozliczam się na zasadach ogólnych przez KPiR, rozliczam się kwartalnie z US.
Mam pytanie, czy jeśli zakupiłam kopiarkę za 3200 zł to mogę wpisać ją do ewidencji wyposażenia chociaż będzie użytkowana dłużej niż rok i czy po roku może zostać w tej ewidencji czy muszę przekwalifikować na środek trwały?
Chciałabym mieć w ewidencji jednej i drugiej jak najmniej rzeczy i dlatego chcę do ewidencji wyposażenia wpisywać rzeczy powyżej 1500 zł do 10 000 zł bez względu na to jak będą długo użytkowane. A w ewidencji środków trwałych rzeczy i programy powyżej 10 000 zł użytkowane dłużej niż.
Czy można tak robić? Czy jeśli rzeczy będę użytkowała dłużej niż rok to bez względu na wartość powinnam od razu wpisać do ewidencji środków trwałych? Tak samo czy wyposażenie poniżej 1500 zł mogę nie uwzględniać w żadnej ewidencji?
Dodano 2016-03-09 11:38 przez mewask
Zakupiono do firmy (jednoosobowa działalność) laptop o wartości 1893 zł netto, 2328 brutto. Księgowość KPIR/m. uproszczona. Fakturę księguję w koszty. Mam tutaj sytuację, w której wpisuję go do ewidencji wyposażenia lub ujmuję jako środek trwały.Czy w tym przypadku obowiązkowo należy ująć w w/w ewi...
Dodano 2015-03-05 17:29 przez h.w.1
Witam,prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i nie jestem VAT-owcem. Przekazałam swoj prywatny samochód osobowy do majątku firmy jako środek trwały. Chcę go amortyzować a koszty eksploatacji i paliwa ujmować w KPiR.Czy skoro nie jestem VAT-owcem i nie odpisuję VAT-u muszę...
Dodano 2013-10-15 16:23 przez dadzik
Dzień dobry,
otworzyłam DG z dotacji z PUP. Nie jestem VAT-owcem i rozliczam się na zasadach ogólnych. Chciałam zapytać, czy zakupy z dotacji powinnam wpisać w KUP? Gdzie wpisać wyposażenie, które nie przekracza 3500 zł netto, a gdzie uwzględnić wyposażenie poniżej 1500 zł? Czy nie będąc VAT-owcem m...
Dodano 2017-09-07 12:54 przez Verhlase
Witam,żona założyłą firmę. Otrzymała na ten cel 23 k dofinansowania z urzędu pracy, kupiła za to1. Derkę magnetyczną za 17500 zł2. Derkę elektryczną za 2000 zł3. Telefon służbowy za 2800 zł4. Pozostałe drobne sprzęty, w tym umowa o dzieło z osobą fizycznąMoje pytanie brzmi: czy obowiązkiem jest wrzu...
Dodano 2017-06-04 21:12 przez Dorota-2017
Witam,moje pytanie dotyczy wprowadzenia samochodu zakupionego na osobę indywidualną i wprowadzenie go do środków trwałych jednoosobowej działalności gospodarczej w sytuacji:- czy datę przyjęcia samochodu do środków trwałych uznać datę zakupu samochodu- czy mogę skorzystać z jednorazowej amortyzacji ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
10.000 zł - to limit wartości początkowej składnika majątku, po przekroczeniu której ten musi zostać uznany za środek trwały. Gdy wartość jest niższa, mamy do czynienia z tzw. wyposażeniem firmy. Przedsiębiorcy mają trudności przy ...
W określonych sytuacjach zakup mieszkania można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu prowadzonej działalności. Kosztem w takim przypadku są oczywiście odpisy amortyzacyjne od jego wartości początkowej. Podatnicy próbują jednakże ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20