Witam, prowadzę 1os dg mechanika pojazdowa. Czy muszę wpisywać wszystkie sprzęty, klucze itd.? Jak określić stopę amortyzacji?
Dodano 2016-02-21 20:57 przez Rafik
Witam,czytam różne opinie i mam pewne wątpliwości dotyczące zakupu zestawu komputerowego poniżej 3500 zł. Czy mam wybrać jako środek trwały i jednorazowo sobie odpisać bez amortyzacji, czy wpisać jako wyposażenie? Tylko przy wyposażeniu jest coś takiego jak powyżej 1500 zł i użytkowanie do roku czas...
Dodano 2015-03-12 08:55 przez Manaolba
Witam,dzięki dotacji z PUP chcę założyć działalność gospodarczą - warsztat samochodowy. Spodziewany miesięczny zysk brutto to ok. 3500 zł. Proszę o podpowiedź: * czy z Urzędem Skarbowym mogę rozliczać się ryczałtem 8,5%?* w jakiej wysokości będę odprowadzał składki ZUS?* jaką przyjąć stawkę amortyza...
Dodano 2015-04-13 18:41 przez konto usunięte
Witam,prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, sprzedaż przez internet. Korzystam z laptopa zakupionego na męża. Laptop zakupiony przed założeniem działalności. Jego wartość to 2000 zł brutto. Powinnam go zaliczyć do wyposażenia? Czy musimy spisać jakąś umowę? Mam jeszcze jedno pytanie - jaka ...
Dodano 2013-04-26 14:52 przez konto usunięte
Wprowadzam do środków trwałych samochód osobowy i chcę skorzystać z prawa do amortyzacji stawką 40%.
Jak najlepiej udowodnić, że auto było używane - bo to oczywiście jest obowiązek podatnika?
Dodano 2013-02-19 11:55 przez grodz
Czy w ewidencji środków trwałych można ująć jako jeden element np. stację uzdatniania wody (wraz z urządzeniami, placem, drogą)?
Czy elementy te powinny być rozdzielone?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Możliwość obniżania i podwyższania stawek amortyzacyjnych to podstawowe prawo podatników przy amortyzacji środków trwałych. Od przyszłego roku prawo to zostanie istotnie ograniczone. Fiskus nie chce bowiem „tracić” pieniędzy, gdy ...
Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...
Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.
Przedsiębiorca, wykorzystujący w swojej działalności gospodarczej środki trwałe ma prawo w dowolnej chwili podjąć decyzję o wycofaniu danego składnika majątkowego z działalności gospodarczej i przeznaczeniu go np. na potrzeby osobiste.
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20