eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyNieruchomościWynajemCzy muszę wystawiać rachunek/fakturę (najem prywatny - zasady ogólne)?


2016-01-16 10:04 autor: pit79

4 271 odsłon

Czy muszę wystawiać rachunek/fakturę (najem prywatny - zasady ogólne)?

Witam,

od stycznia zacząłem wynajmować moje mieszkanie w ramach najmu prywatnego na zasadach ogólnych. Mam umowę, z której wynika wysokość comiesięcznego czynszu (netto, bez pozostałych opłat, które najemca będzie opłacał sam).

Czy muszę wystawiać co miesiąc rachunek/fakturę VAT? Najemca jest osobą fizyczną i mówi, że nie potrzebuje żadnych rachunków/faktur. Jeśli, nie to co wpisać w KPiR w kolumnie "numer dokumentu księgowego"?

Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-01-20 07:30 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Pałci gotówką czy przelewem?
    Faktura nie jest potrzebna w takim przypadku.
    Można się nawet pokusić o pozostawienie tej kolumny pustej. Przychód rozpoznaje Pan oczywiście w dacie fizycznego otrzymania pieniędzy.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • lapen

    Dodano 2015-01-09 16:35 przez lapen

    Czy samochód jest kosztem w wynajmie lokalu użytkowego przez osobę prywatną?

    Wynajmuję jako osoba prywatna lokal użytkowy firmie, na co wystawiam fakturę VAT.Na gruncie VAT najem to działalność gospodarcza, jak tu przeczytałam na forum. Czy więc mogę zaliczać w koszty - oprócz typowych wydatków eksploatacyjnych i remontowych - także koszty użytkowania samochodu, który też mi...

  • karo33

    Dodano 2015-06-30 20:10 przez karo33

    W jakiej pozycji PKPiR księgować zakup przewodów elektrycznych czy kształtowników?

    Dzień dobry! Mam działalność gospodarczą na zasadach ogólnych, robię kute płoty z kształtowników i instalacje elektryczne. Czy zakup kształtowników czy przewodów elektrycznych księguję w poz. 10 czy poz. 13 w PKPiR?

  • chashi

    Dodano 2015-01-03 16:30 przez chashi

    Daty ujmowania faktur zakupowych w KPiR i VAT

    Dzień dobry,chciałbym uzyskać ostateczną odpowiedź na następujące kwestie, gdyż na różnych stronach spotykam się z różnymi odpowiedziami:1. Pod jaką datą, zarówno w PKPiR, jak i VAT, zaksięgować fakturę zakupową za dany miesiąc, jeśli  data wystawienia to np. 5 marca, zaś data otrzymania faktury prz...

  • Max33

    Dodano 2014-11-19 20:49 przez Max33

    Ile wyniesie stawka ryczałtu?

    Witam,zamierzam otworzyć od nowego roku DG. Będę w każdym miesiącu wystawiał tylko jedną fakturę VAT na kwotę 7200 brutto. Pełny ZUS 1042,46 zł. Koszty stałe ok. 1000 zł miesięcznie brutto (nie licząc ZUS). Pytanie 1. Czy ryczałt będzie bardziej korzystny czy KPiR?Pytanie 2. Jeśli ryczałt, to jaka s...

  • Tola6315

    Dodano 2014-11-12 09:18 przez Tola6315

    Jak zaksięgować fakturę w PKPiR, inna data sprzedaży, inna wystawienia i zapłaty?

    Witam,prowadzę obsługę firmy. Co miesiąc ta sama faktura - ryczałt miesięczny. Za październik wystawiłam fakturę w listopadzie. Kiedy wpisać ją do PKPiR? Kiedy powstaje obowiązek zapłaty VAT i podatku dochodowego? Czy powinnam wpisać ją w PKPiR z datą 31.10.2014? I podatki zapłacić w listopadzie? Pr...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Najem w podatku VAT rozliczany jest w sposób szczególny. W zależności od tego, co jest przedmiotem najmu, usługi takie są zwolnione z tego podatku bądź opodatkowane. Moment powstania obowiązku podatkowego jest tutaj określany odrębnie ...

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Wynajem

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania