Witam,
prowadzę mały sklep internetowy. Klienci do niedawna jako sposób wysyłki mieli do wyboru "kurier-pobraniowo". Zdarzyła się sytuacja iż klient dokonując zakupu wybrał właśnie kuriera za pobraniem, natomiast gdy przesyłka była już u adresata on odmówił odbioru tej przesyłki. Dzwoniąc pod podany numer odbierała osoba trzecia, która mówiła, że osoby dokonującej zamówienia teraz nie ma.
Pisałem wiadomości mailowe chcąc to wytłumaczyć. Odpowiedzi nie było. Musiałem zgłosić do firmy kurierskiej o odesłanie tej przesyłki. Sytuacja ta doprowadziła iż musiałem zapłacić dla kuriera za wysyłkę oraz za zwrot przesyłki. Po otrzymaniu przesyłki wysłałem do klienta za pomocą poczty polskiej (z potwierdzeniem odbioru) pismo z wezwaniem uregulowania zadłużenia na kwotę 50 zł.
Po kilku dniach awizowania pismo zgodnie z potwierdzeniem zostało odebrane przez klienta osobiście, natomiast po terminie określonym w piśmie zadłużenie nie zostało uregulowane. Przeglądając opcje sądinternetowy.pl do założenia takiej sprawy potrzebuje nr PESEL lub NIP. Takich informacji nie posiadamy gdyż klient jest osobą fizyczną.
Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens walki o swoje prawa przed sądem?
2019-08-27 11:30 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dodano 2013-01-11 17:00 przez AR
Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zo...
Dodano 2017-06-08 13:00 przez konto usunięte
Witam,gdzie złożyć skargę na firmę kurierską, która przekazała moje dane osobowe, w tym pesel innej osobie? W wyniku pomyłki pracownika firmy kurierskiej moje dane osobowe otrzymała nieznana mi firma, a ja otrzymałam dane osobowe innej nieznanej mi osoby.
Dodano 2020-11-27 14:24 przez VIOLA
Witam, Jestem klientem firmy transportowej (pośrednik GLS). Na początku działalności uzgodniliśmy (nie ma tego w umowie, ale mam wiadomość mailową z takimi ustaleniami), że jeśli paczka dotrze do mojego klienta uszkodzona, to nie będę obciążana za koszt wysyłki takiej paczki.
Było tak tylko przez pi...
Dodano 2017-01-24 17:25 przez Darek37
Wysyłam towary kurierem. Faktura jest wystawiana w momencie wysyłki towaru. Jaką datę dostawy wpisać na fakturze? P.S. Mam zawartą umowę z firmą kurierską i to ja jako sprzedawca opłacam koszt dostawy i w razie utraty przesyłki dostanę odszkodowanie.
Dodano 2016-03-17 12:03 przez Ra-Tw
Dzień dobry,mama odebrała telefon z podejrzanego numeru, w którym pani podała się za TP SA i powiedziała o niższej stawce abonamentu za telefon oraz, że przyśle kuriera z umową. Mama podała adres, ustaliła godziny przyjazdu i potwierdziła możliwość przyjechania. Po dwóch dniach przyjechał kurier, kt...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
InPost wprowadza zmiany dla konsumentów w reakcji na prowadzone przez UOKiK postępowanie wyjaśniające w sprawie stosowanych przez siebie, a kwestionowanych przez klientów praktyk.
Firmy kurierskie nie mogą narzekać na brak pracy. Wprawdzie wartość pojedynczych zakupów w sieci maleje, to jednak ilość transakcji rośnie, a nie bez znaczenia dla przewoźników jest również obsługa zwrotów, których także jest ...
Zadłużenie kurierów wciąż rośnie i wynosi teraz 35,3 mln zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. Kontrahenci firm kurierskich są im winni ponad 30,4 mln zł.
Globalna gospodarka oraz nowe technologie wpływają na metamorfozę rynku KEP. Związane jest to z naturalną adaptacją operatorów logistycznych do zmieniającego się konsumenta i otaczającego go świata. Bez nowoczesnych technologii ...
2016-10-03 22:07
2014-07-23 09:09