Witam,
Mam ogromny problem wynikający trochę z mojej niewiedzy, trochę z niewiedzy pracowników Urzędu Skarbowego, a mianowicie: W czerwcu 2007 r. zarejestrowałem działalność gospodarczą w Pruszczu Gdańskim. KPIR, podatek liniowy, kasa fiskalna (nie skorzystałem z ulgi). W maju 2008 roku skończyłem handlować i wykreśliłem firmę, ale... nie dokonałem odczytu z pamięci kasy. Nie wiedziałem, księgowa mi nie powiedział. No cóż... moja wina. Z dniem 01.07.2009 zarejestrowałem nową działalność w Gdańsku. Ten sam NIP, ten sam REGON. I tutaj moje pytanie: Czy mogę używać mojej starej kasy fiskalnej nie wymieniając modułu, a dokonując jedynie przeglądu? Sprawa wydaje się być prostą.. mam obowiązek odczytu z pamięci kasy po zakończeniu działalności. Zadzwoniłem jednak do US, celem potwierdzenia moich przypuszczeń i ku mojemu zaskoczeniu w US w Gdańsku powiedziano mi, że mogę pracować na starej kasie po dokonaniu przeglądu oraz zmianie nagłówka. Pracownik US zastrzegł jednak, że dobrze byłoby gdybym potwierdził tę informację w US Pruszcz Gdański. Niestety... tam powiedziano, że nie mogę korzystać ze starej kasy. Z lekkim nerwem zadzwoniłem do serwisanta, z pytaniem jak to w jego opinii wygląda. Przytaknął pracownikowi US z Ggdańska. Do dnia dzisiejszego obdzwoniłem sześć urzędów w różnych miastach Wynik: 3:3. Zadzwoniłem do Krajowej Informacji Podatkowej. Uzyskałem informację, że mogę dalej korzystać z kasy, ale po pytaniu o podstawę prawną usłyszałem... krępującą ciszę. Jeżeli ktoś może odpowiedzieć na w/w pytanie, to będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Mateusz2009-07-10 13:59 autor odpowiedzi: stiven23
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.