eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiVATRemanent likwidacyjny. Co z VAT?


2016-06-28 20:43 autor: maszmiszka

2 975 odsłon

Remanent likwidacyjny. Co z VAT?

Witam,

od 10.2015 r. mam zawieszoną działalność- usługi budowlane, rozliczenie ryczałt i VAT.

Postanowiłem zamknąć działalność z końcem miesiąca. Wiem, że muszę złożyć w US druk VAT-Z i dołączyć do niego remanent likwidacyjny. Nie posiadam żadnych środków trwałych, robiłem jedynie drobne zakupy potrzebne do bieżącej pracy, więc na dzień dzisiejszy nie mam żadnych materiałów, towarów. Jedyne co mi zostało, od czego odliczałem VAT to krzesło za 100 zł, telefon za 200 zł.

Czy te dwie rzeczy powinienem wykazać w tym remanencie i zapłacić za nie VAT, który odliczyłem? Jeśli tak, to czy od razu z VAT-Z i remanentem muszę złożyć też VAT-7? Czy do VAT-7 trzeba dołączyć spis z natury, z tymi dwiema rzeczami??

Dziękuję.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-07-04 07:55 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Podatnicy są obowiązani załączyć informację o dokonanym spisie z natury, o ustalonej na jego podstawie wartości i o kwocie podatku należnego, do deklaracji podatkowej składanej za okres obejmujący dzień rozwiązania spółki lub zaprzestania wykonywania czynności podlegających opodatkowaniu.

    Czyli spis wykazujemy w ostatniej deklaracji VAT-7 (nie dołączamy go do VAT-Z) i jeżeli z tej wychodzi podatek do zapłaty, to go regulujemy.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Szejker877

    Dodano 2013-07-12 13:45 przez Szejker877

    Zamykanie działalności gospodarczej. Co zrobić ze sprzętem?

    Witam serdecznie,
    W niedługim czasie planuję zamknięcie firmy, która od pewnego czasu jest zawieszona. Starałem się doczytać w internecie jak wygląda procedura zamykania działalności w przypadku vatowców. Nie mam już środków trwałych (samochód sprzedany). Pozostał mi tylko sprzęt elektroniczny, któr...

  • malgosa

    Dodano 2013-04-25 12:24 przez malgosa

    Co można odliczyć od VAT prowadząc działalność gospodarczą?

    Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą. Rozliczam się na zasadzie ryczałtu i jestem płatnikiem VAT.
    Co mogę odliczać od VAT-u i czy muszę co miesiąc składać rozliczenie w skarbówce?

  • sienioo

    Dodano 2016-04-15 16:11 przez sienioo

    Zawieszona działalność gospodarcza a środek trwały i wyposażenie

    Dzień dobry,w sierpniu 2015 zawiesiłem działalność gospodarczą i do tej pory mam ją zawieszoną. Prowadziłem PKPiR oraz jestem VAT-owcem. Przed zawieszeniem sporządziłem spis z natury produktów, w którym to wykazałem 0 zł (brak produktów, wszystko zwróciłem bądź sprzedałem). W firmie miałem kasę fisk...

  • Lucy125

    Dodano 2018-02-19 22:34 przez Lucy125

    Ewidencja VAT w gospodarstwie rolnym i działalność a JPK

    Witam,prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą i gospodarstwo rolne. Jedno i drugie opodatkowane jest VAT-em. Do tej pory prowadziłam odrębną ewidencje VAT dla gospodarstwa i odrębną dla działalności. VAT rozliczałam w zbiorczej deklaracji VAT-7. Od stycznia tego roku muszę prowadzić ewidencję ...

  • orson1985

    Dodano 2014-11-06 17:31 przez orson1985

    Co lepsze: VAT czy ryczałt?

    Otwieram jednoosobową działalność gospodarczą - branża budowlana. Moimi klientami będą zazwyczaj VAT-owcy. Również będę podwykonawcą dla firmy - VAT-owca. Co wybrać - VAT czy ryczałt?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...

Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...

Gdy przy wytworzeniu lokalu użytkowego przysługiwało prawo do odliczenia podatku naliczonego, likwidując firmę lokal taki należy wykazać w spisie z natury sporządzonym na dzień zaprzestania wykonywania czynności podlegających ...

Odliczenie VAT od nakładów na inwestycję, która została zaniechana, skutkuje obowiązkiem jej wykazania w spisie z natury w związku z likwidacją firmy. W efekcie na moment takiej likwidacji nie należy dokonać korekty odliczonego podatku od ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii VAT

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania