Witam,
zawsze obliczałam VAT np. w grudniu za listopad, to brałam sprzedaż za październik odjęłam zapłaty za październik, dodałam zapłaty za listopad i tak wyliczyłam należny. Reszta z listopada niezapłaconych przeszła na grudzień, i teraz według tego co robiłam powinnam wziąć wyliczając VAT za xii: sprzedaż za xi minus zapłaty listopadowe, zapłaty grudniowe i mam należny.
Czy niezapłacone faktury z grudnia mogę przenieść na styczeń 2014 r.? Według wzoru który stosuję? Czy nowe regulacje, które weszły tego nie zabraniają? Jestem osobą początkującą w prowadzeniu książki przychodów i rozchodów.
Proszę o pomoc z tym VAT-em.
Dodano 2014-01-06 21:39 przez KaMaart
Dzień dobry,
mam pytanie, czy jeśli posiadam np. serwety wykonane ręcznie, kartki okolicznościowe, obrazy i wszystko to jest wykonane przeze mnie, to jeśli coś mi pozostało (nie sprzedałam tego), na dzień 31 grudnia i 1 stycznia roku następnego, to czy wpisać należy te przedmioty w spisie z natury, ...
Dodano 2013-12-28 19:39 przez JOANNA RYBAKOWSKA
Proszę o podpowiedź:
firma prywatna (PKPiR) posiada samochód osobowy wniesiony przed laty aportem do środków trwałych przez właściciela firmy - osobę fizyczną (samochód wcześniej właścicicl sprowadził z zagranicy, zakupił na własne nazwisko). W związku z czym firma nie naliczyła podatku naliczonego ...
Dodano 2013-11-04 23:12 przez asiska017
Jakie dokumenty i rejestry utworzyć do księgowania stali (dotyczy programu Symfonia)?
Dodano 2013-10-17 14:05 przez pikar
Witam serdecznie,
mam pytanie: czy mogę księgować dwa rodzaje swojej działalności w jednych ewidencjach? Prowadzę punkt ksero i kwiaciarnie w dwóch różnych lokalach ale pod jedną nazwą. Firma jest na osobę fizyczną, prowadzę PKPiR oraz ewidencję VAT. Czy mogę dokonywać rozliczeń we wspólnej dokument...
Dodano 2013-10-11 12:08 przez konto usunięte
Niedawno założyłam działalność gospodarczą i będę prowadziła KPiR, jednak nie do końca wiem, jak księgować faktury za zakupiony towar. Nie jestem podatnikiem VAT i nie będę odliczała go na koniec roku. Na fakturze mam podaną kwotę za towar i dodatkową kwotę VAT, czy do KPiR mam wpisywać kwotę całkow...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
W zakresie podatków internet ostatnio zdominował jeden temat: podatek jednolity. Jedna czy dwie wypowiedzi przedstawicieli rządu wywołały wręcz burzę w sieci. Portale internetowe zaczęły rozpisywać się o tym, jak danina mogłaby ...