eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaUrzędy / SądyCzas trwania kontroli podatkowej


2016-04-12 11:53 autor: Setcar

1 800 odsłon

Czas trwania kontroli podatkowej

Dzień dobry,

proszę o informację, czy czas w jakim urzędnicy, prowadzący kontrolę podatkową, mają w posiadaniu kserokopie dokumentów firmy, które pobrali w pierwszym dniu kontroli zalicza się do czasu trwania kontroli?

Miejsce przeprowadzenia kontroli zostało ustalone w siedzibie podatnika. Kontrola rozpoczęła się 21.03. w siedzibie podatnika w tym dniu urzędnicy po kilku godzinach pracy pobrali kserokopie części dokumentów firmy i poinformowali, że o kolejnej wizycie poinformują telefonicznie. W dniu 29.03 urzędnicy ponownie pojawili się w siedzibie firmy i po kilku godzinach pracy znów pobrali kserokopie części dokumentów firmy i poinformowali, że o kolejnej wizycie poinformują telefonicznie.

Łącznie od dnia 21.03 urzędnicy prowadzili czynności w siedzibie firmy dwa dni po kilka godzin. Jednocześnie od pierwszego dnia kontroli byli w posiadaniu dokumentów firmy. W dniu 11.04 poinformowali telefonicznie, że w dniu 12.04. przyjadą do siedziby firmy na kolejny dzień kontroli. Od dnia 21.03 (dzień faktycznie rozpoczętej kontroli) do dnia 12.04. minęło 17 dni roboczych.

Pytanie brzmi: czy czas kontroli nie został przekroczony (wg przepisów 12 dniu dla mikro przedsiębiorców) skoro urzędnicy byli w posiadaniu dokumentów firmy?

O przedłużeniu czasu kontroli urzędnicy nie poinformowali.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-04-21 07:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Dobre pytanie - metoda często wykorzystywana przez kontrolujących właśnie w celu zaoszczędzenia dni. Zapewne tego czasu nie doliczą, jako że kontrola jest przeprowadzana u kontrolowanego i w jego obecności. Niestety przepisy tej kwestii nie regulują jasno.
    Proszę jednak pamiętać, że urzędnicy są obowiązani zawiadomić podatnika o każdym niezakończeniu kontroli w przewidywanym terminie. Brak takiego zawiadomienia skutkuje tym, że czynności przeprowadzone po upływie wskazanego czasu można uznać za nieważne.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • maselkofest

    Dodano 2016-03-03 15:21 przez maselkofest

    Czy PIT na adres miasta X, może być rozliczony w mieście Y?

    Witam, mam problem. Czy PIT wypełniony na adres zamieszkania i adres urzędu skarbowego w mieście X (gdzie nie miałam żadnego zameldowania, a mieszkałam tam jedynie na czas podjętej tejże pracy), może zostać rozliczony w mieście Y (gdzie faktycznie mieszkam i mam tutaj adres zameldowania)?Ewentualnie...

  • robertpedros

    Dodano 2016-03-03 08:42 przez robertpedros

    Błędnie naliczona stawka VAT

    Sprzedający błędnie określił stawkę VAT na 23% przy sprzedaży nieruchomości a powinien objąć ją stawką zw z tytułu braku zasiedlenia. Następnie otrzymałem zwrot podatku VAT z tytułu zakupu. W trakcie kontroli skarbowej u sprzedającego, doszło do ujawnienia błędnie naliczonej stawki.W chwili obecnej ...

  • umyszka

    Dodano 2016-02-23 21:01 przez umyszka

    Zameldowanie a Urząd Skarbowy

    Witam,mam takie pytanie, czy jeśli w ubiegłym roku zmieniłam stały adres zameldowania ale w pracy tego nie zgłosiłam i pracodawca nadal rozlicza mnie w starym urzędzie skarbowym,  to czy mogę zeznanie roczne wysłać do innego urzędu?A drugie moje pytanie, czy wystarczy ten fakt zgłosić u pracodawcy, ...

  • uniker1

    Dodano 2016-02-17 23:34 przez uniker1

    Zakup lokalu usługowego od osoby prywatnej, czy osoby będącej podatnikiem VAT?

    Witam,chciałbym wykupić lokal użytkowy, będący siedzibą mojej firmy (jestem podatnikiem VAT). Do tego czasu jedynie go wynajmowałem, jednakże osoba u której go wynajmuję nie jest podatnikiem VAT.Z tąd moje pytanie: czy wykupując lokal użytkowy od osoby nie będącej podatnikiem VAT, będę mógł odliczyć...

  • konto usunięte

    Dodano 2016-02-11 22:07 przez konto usunięte

    Siedziba firmy w mieszkaniu a większy podatek od nieruchomości

    Firma zajmuje się działalnością usługową i będzie ona wykonywana w domach klientów. W siedzibie firmy nie będzie biura, ani żadnego wydzielonego pomieszczenia na działalność gospodarczą, nie będą przyjmowani klienci, a rachunki domowe nie będą wliczone w koszty firmy.Ale będzie używany laptop firmow...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Formularz VAT-R przedsiębiorca będący osobą fizyczną składa nie tylko przy rejestracji pierwszej działalności gospodarczej - może się zdarzyć, że jego aktualizacja będzie konieczna przy zmianie adresu zamieszkania. Nie trzeba go ...

Od 1 stycznia br. przedsiębiorca będący osobą fizyczną wszystkie VAT-owskie deklaracje powinien składać do urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Wszystkie, to znaczy nie tylko bieżące, ale też i dokumenty czy ...

Według danych CBOS Holandia to od kilku lat trzeci po Wyspach Brytyjskich oraz Niemczech, najchętniej wybierany kierunek emigracji Polaków. Według szacunków Euro-Tax.pl w 2015 roku holenderski fiskus ma zwrócić polskim pracownikom blisko 32 ...

Z początkiem 2016 r. zmianie uległy przepisy w zakresie określania właściwości organów podatkowych dla podatku od towarów i usług. Otóż stosowne zapisy regulujące tę kwestię, a znajdujące się do tej pory w ustawie o VAT, w dużej ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Urzędy / Sądy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania