Dzień dobry,
proszę o informację, czy czas w jakim urzędnicy, prowadzący kontrolę podatkową, mają w posiadaniu kserokopie dokumentów firmy, które pobrali w pierwszym dniu kontroli zalicza się do czasu trwania kontroli?
Miejsce przeprowadzenia kontroli zostało ustalone w siedzibie podatnika. Kontrola rozpoczęła się 21.03. w siedzibie podatnika w tym dniu urzędnicy po kilku godzinach pracy pobrali kserokopie części dokumentów firmy i poinformowali, że o kolejnej wizycie poinformują telefonicznie. W dniu 29.03 urzędnicy ponownie pojawili się w siedzibie firmy i po kilku godzinach pracy znów pobrali kserokopie części dokumentów firmy i poinformowali, że o kolejnej wizycie poinformują telefonicznie.
Łącznie od dnia 21.03 urzędnicy prowadzili czynności w siedzibie firmy dwa dni po kilka godzin. Jednocześnie od pierwszego dnia kontroli byli w posiadaniu dokumentów firmy. W dniu 11.04 poinformowali telefonicznie, że w dniu 12.04. przyjadą do siedziby firmy na kolejny dzień kontroli. Od dnia 21.03 (dzień faktycznie rozpoczętej kontroli) do dnia 12.04. minęło 17 dni roboczych.
Pytanie brzmi: czy czas kontroli nie został przekroczony (wg przepisów 12 dniu dla mikro przedsiębiorców) skoro urzędnicy byli w posiadaniu dokumentów firmy?
O przedłużeniu czasu kontroli urzędnicy nie poinformowali.
2016-04-21 07:24 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy
Dodano 2016-03-03 15:21 przez maselkofest
Witam, mam problem. Czy PIT wypełniony na adres zamieszkania i adres urzędu skarbowego w mieście X (gdzie nie miałam żadnego zameldowania, a mieszkałam tam jedynie na czas podjętej tejże pracy), może zostać rozliczony w mieście Y (gdzie faktycznie mieszkam i mam tutaj adres zameldowania)?Ewentualnie...
Dodano 2016-03-03 08:42 przez robertpedros
Sprzedający błędnie określił stawkę VAT na 23% przy sprzedaży nieruchomości a powinien objąć ją stawką zw z tytułu braku zasiedlenia. Następnie otrzymałem zwrot podatku VAT z tytułu zakupu. W trakcie kontroli skarbowej u sprzedającego, doszło do ujawnienia błędnie naliczonej stawki.W chwili obecnej ...
Dodano 2016-02-23 21:01 przez umyszka
Witam,mam takie pytanie, czy jeśli w ubiegłym roku zmieniłam stały adres zameldowania ale w pracy tego nie zgłosiłam i pracodawca nadal rozlicza mnie w starym urzędzie skarbowym, to czy mogę zeznanie roczne wysłać do innego urzędu?A drugie moje pytanie, czy wystarczy ten fakt zgłosić u pracodawcy, ...
Dodano 2016-02-17 23:34 przez uniker1
Witam,chciałbym wykupić lokal użytkowy, będący siedzibą mojej firmy (jestem podatnikiem VAT). Do tego czasu jedynie go wynajmowałem, jednakże osoba u której go wynajmuję nie jest podatnikiem VAT.Z tąd moje pytanie: czy wykupując lokal użytkowy od osoby nie będącej podatnikiem VAT, będę mógł odliczyć...
Dodano 2016-02-11 22:07 przez konto usunięte
Firma zajmuje się działalnością usługową i będzie ona wykonywana w domach klientów. W siedzibie firmy nie będzie biura, ani żadnego wydzielonego pomieszczenia na działalność gospodarczą, nie będą przyjmowani klienci, a rachunki domowe nie będą wliczone w koszty firmy.Ale będzie używany laptop firmow...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Formularz VAT-R przedsiębiorca będący osobą fizyczną składa nie tylko przy rejestracji pierwszej działalności gospodarczej - może się zdarzyć, że jego aktualizacja będzie konieczna przy zmianie adresu zamieszkania. Nie trzeba go ...
Od 1 stycznia br. przedsiębiorca będący osobą fizyczną wszystkie VAT-owskie deklaracje powinien składać do urzędu skarbowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania. Wszystkie, to znaczy nie tylko bieżące, ale też i dokumenty czy ...
Według danych CBOS Holandia to od kilku lat trzeci po Wyspach Brytyjskich oraz Niemczech, najchętniej wybierany kierunek emigracji Polaków. Według szacunków Euro-Tax.pl w 2015 roku holenderski fiskus ma zwrócić polskim pracownikom blisko 32 ...
Z początkiem 2016 r. zmianie uległy przepisy w zakresie określania właściwości organów podatkowych dla podatku od towarów i usług. Otóż stosowne zapisy regulujące tę kwestię, a znajdujące się do tej pory w ustawie o VAT, w dużej ...
2019-10-27 23:22
2018-02-17 11:37