eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaUmowyZmiana zakresu obowiązków tylko jednemu pracownikowi


2012-11-16 11:21 autor: konto usunięte

3 259 odsłon

Zmiana zakresu obowiązków tylko jednemu pracownikowi

Witam. Chciałbym dowiedzieć się jak wygląda sytuacja prawnie, gdy zmieniane są obowiązki jednego pracownika z kilku na tym samym stanowisku.

Sytuacja wygląda następująco: W firmie jest czterech liderów (maja ten sam zakres obowiązków i umowy na czas nieokreślony) jeden z nich w ramach dodatku finansowego dodatkowo wykonywał prace laboratoryjne (oddzielna umowa, na czas określony). Obecnie pracodawca odebrał mu ten dodatek i do umowy o pracę dopisał (tylko jemu) dodatkowe obowiązki związane z prowadzeniem laboratorium (prace te wymagają poświecenia dodatkowego czasu i wiedzy). Wiadomo pracownik musi zgodzić się i podpisać nową umowę, w przeciwnym wypadku przysługuje mu ustawowy termin wypowiedzenia.

Czy pracodawcy wolno wykonać taki "manewr", gdy przy identycznym wynagrodzeniu, na tym samym stanowisku, zakres obowiązków jednego pracownika będzie drastycznie inny (większy)??

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-11-25 08:02 przez konto usunięte

    Stanowisko pracy a zakres obowiązków

    Witam,
    ponad rok temu dostałam pracę lecz bez zakresu obowiązków. Słownie było powiedziane, że będzie to praca biurowa - generalnie dozór. W umowie o pracę jest napisane tylko stanowisko. Dopiero teraz mam dostać zakres obowiązków, a w większości jest to praca umysłowa, ale jest tam także zawarta pr...

  • ANIBUS

    Dodano 2012-10-15 13:21 przez ANIBUS

    Wykonywana praca a zakres czynności i powierzenie obowiązków

    Od 10 miesięcy prowadzę dział kadr. Przez 7 miesięcy miałam zastępować kierownika kadr w związku z jego odejściem z pracy na emeryturę. W tym czasie kierownik kadr był 3/4 tego okresu pracy na wolnym od pracy z tyt. chorobowego, sanatorium, urlopu za 2 lata.
    Po odejściu kierownika kadr nic się nie z...

  • onizuka81

    Dodano 2013-07-26 16:17 przez onizuka81

    Częsta zmiana stanowiska pracy. Czy można tak robić?

    Witam,
    Czy wyrywkowe zmiany stanowisk są dozwolone? Jestem uniwersalnym pracownikiem i kiedy tylko jest potrzeba (zdarza się to nazbyt często), jestem odsyłany na inne stanowiska - praca na swoim nie sprawia mi żadnych problemów tymczasem przez te drugie, po raz kolejny mam chorobowe...
    Inni pracown...

  • dziad2

    Dodano 2013-04-17 17:29 przez dziad2

    Porozumienie zmieniające warunki pracy i płacy

    Witam,
    pracodawca na zasadzie porozumienia zmieniającego zmienił mi dotychczasowe stanowisko wydawcy magazynowego na stanowisko robotnik przy pracach prostych w magazynie.
    W związku z tym moje wynagrodzenie uległo zmianie na gorsze, natomiast wykonuję te same obowiązki co przed zmianami. Nadmieniam ...

  • dziurd

    Dodano 2014-01-03 16:33 przez dziurd

    Zwiększenie obowiązków pracownika

    Mój pracownik na umowie o pracę ma napisane, pracownik biurowy i wykonuje zadania dotyczące: świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego (przyjmowanie dokumentów, wydawanie decyzji, wprowadzanie danych do komputera oraz decyzje dotyczące, przyznawania alimentów). 
    Teraz chcę dopisać do jego zakr...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Czasowe powierzenie obowiązków innego rodzaju niż wynikające z umowy o pracę nie wymaga formy pisemnej. Może być dokonane ustnie. Warto jednak sporządzić pisemny dokument.

Rozważmy następujący przypadek: zakład pracy został w trybie art. 231 K.p. przejęty przez nowego pracodawcę, który ze względów logistycznych zamierza przenieść główną siedzibę firmy do miejscowości oddalonej o 120 km od obecnego ...

Przyjrzyjmy się następującej sytuacji: poznański pracodawca otwiera nowy oddział w Szczecinie. Siedziba firmy pozostanie wprawdzie w Poznaniu, ale część załogi będzie pracować na terenie nowopowstałego oddziału. Czy konieczna jest w ...

Rozważmy następujący przypadek: zatrudniamy pracownika na umowę na czas nieokreślony na stanowisku administracyjnym. Zamierzamy zmienić pracownikowi stanowisko na pracownik ds. personalnych w celu zastępstwa osoby przebywającej na zwolnieniu ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Umowy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania