eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaUmowyRozliczenie umowy o zakazie konkurencji


2018-04-27 13:53 autor: dezyderiusz

1 359 odsłon

Rozliczenie umowy o zakazie konkurencji

Witam serdecznie,

przekopałem sporo artykułów na temat umowy o zakazie konkurencji, ale nie znalazłem odpowiedzi na sytuację, w której się znalazłem.

Otrzymywałem przez rok czasu odszkodowanie z tytułu umowy o zakazie konkurencji.
Wiem, że były pracodawca miał obowiązek odprowadzać zaliczkę na podatek, ale nie wiem, czy to robił, ponieważ otrzymywałem przelew w kwocie brutto ustalonej na umowie.

Czy powinienem był teraz otrzymać PIT żeby rozliczyć otrzymywane odszkodowanie, które jest traktowane jako przychód? Co w przypadku kiedy były pracodawca nie przysłał mi PIT-u?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2012-06-09 21:57 przez konto usunięte

    Zakaz konkurencji - wypłata odszkodowania

    W dniu zatrudnienia oprócz umowy o pracę podpisałem dokument o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy. Rozwiązałem niedawno umowę za porozumieniem stron z pracodawcą.  W dniu rozwiązania umowy pracodawca wręczył mi również dokument w którym potwierdza podtrzymanie zakazu konkurencji i zobowią...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-10-03 12:27 przez konto usunięte

    Umowa o zakazie konkurencji a brak zapisu o odszkodowaniu

    Witam,
    kończąc stosunek pracy, podpisałam umowę o zakazie konkurencji po ustaniu stosunku pracy na okres 2 lat. W umowie tej nie istnieje zapis dotyczący wysokości odszkodowania dla mnie - wręcz przeciwnie jest zapis, że ma charakter niodpłatny.
    Szef zaznaczył jedynie, że jeśli ją naruszę zakaz to j...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-02-27 20:17 przez konto usunięte

    Zakaz konkurencyjny. Kiedy należy złożyć wniosek o odszkodowanie i co powinien zawierać?

    Witam!
    Od 4 latach przebywałam na urlopie wychowawczym (2 dzieci) w chwili obecnej przebywam na wypowiedzeniu do 10 maja bez świadczenia pracy i posiadam umowę konkurencyjną zawartą na czas 6 miesięcy po ustaniu stosunku pracy. Kiedy muszę złożyć wniosek o odszkodowanie i jak powinien on wyglądać?
    P...

  • J.

    Dodano 2012-11-21 17:57 przez J.

    Odszkodowanie karencyjne z tytułu zakazu konkurencji a ZUS i podatek.

    Czy od odszkodowania karencyjnego z tytułu zakazu konkurencji odprowadza się ZUS i podatek?

  • Rosvel

    Dodano 2018-04-11 10:07 przez Rosvel

    Wypowiedzenie umowy o zakazie konkurencji

    Witam,
    proszę o poradę, dnia 13.03.2018 rozstałem się z pracodawcą (dałem mu wypowiedzenie). Na początku pracy podpisałem umowę lojalnościową zakazującą pracy u konkurencji.
    Niedawno otrzymałem awizo z listem - wypowiedzenie umowy lojalnościowej zgodnie z §5.Jego treść to:
    "Pracodawca zastrzega sobi...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Zastrzeżenie przez pracodawcę wobec pracownika zakazu konkurencji, chociaż często spotykane, nie powinno być dokonywane automatycznie i wymaga gruntownego przygotowania. Po pierwsze, konieczne są pisemne ustalenia, czyli zawarcie umowy o ...

Przepisy kodeksu pracy zezwalają na zawarcie między pracownikiem a pracodawcą umowy o zakazie konkurencji. Co ważne, zakaz taki może obejmować także pewien czas po rozwiązaniu umowy o pracę. Z tego tytułu jednak były pracodawca jest ...

Rozważmy następującą sytuację: na podstawie umowy o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia pracodawca został zobowiązany do zapłaty odszkodowania za powstrzymanie się od podjęcia działalności konkurencyjnej przez byłego pracownika. ...

Rozważmy następujący przypadek: strony podpisały umowę o zakazie konkurencji po zakończeniu stosunku pracy. Zakaz wszedł w życie 1 czerwca 2009 r. miał obowiązywać do 31 maja 2010 r. W styczniu 2010 r. pracodawca zmienił zupełnie ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Umowy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania