eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaUmowyOdpowiedzialność materialna na umowie zlecenie?


2014-09-10 19:28 autor: Ona123

5 479 odsłon

Odpowiedzialność materialna na umowie zlecenie?

Witam,

pracujemy z koleżanką w biurze, przy wystawianiu faktur. Pracujemy normalnie od 8 do 16 (czasem trzeba zostać dłużej) od poniedziałku do piątku w stałym miejscu.

Pytanie 1. Czy nie podlega to pod umowę o pracę? Nie chcieli się zgodzić na umowę o pracę, zaproponowali najpierw zlecenie.

Pytanie 2. Koleżanka dostała skan umowy e-mailem, którą jutro mamy podpisać. Widnieje tam zapis o odpowiedzialności materialnej - w razie szkód oraz rozpowszechniania informacji poza firmą w czasie trwania umowy lecz także po jej rozwiązaniu.

Nieprzestrzeganie tego grozi karą 100 tys. zł! Czy to jest dozwolone? Czy musimy to podpisać? Dodam, że w firmie jest duże opóźnienie, nieporządek z dokumentami po wcześniejszych pracownikach. Czy jeśli nie podpiszemy tej odpowiedzialności to mogą nam podziękować za pracę?

Będę wdzięczna za odpowiedzi.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-09-10 23:10 autor odpowiedzi: Piotr Górny - prawo pracy

    to czy jest to umowa o pracę czy też zlecenie zależy od całokształtu okoliczności i treści umowy.

    to, o czymPani pisze to nie odpowiedzialnośc materailana ale kara umowna za naruszenie obowiązku zachowania tajemnicy - kara umowna nie jest dopuszczalna w umowach o pracę(poza umowami o zakazie konurencji).

     w umowach cywilnoprawnych - jest dopuszczalna, na zasadzie swobody umów.

    radca prawny - specjalista prawa pracy

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • kropla500

    Dodano 2014-09-08 15:39 przez kropla500

    Umowa zlecenie a zasiłek chorobowy

    Witam,
    w ubiegłym roku byłam zatrudniona przez tatę na umowę zlecenie na 600 zł miesięcznie (pracowałam kilka godz. tygodniowo). W kwietniu i maju umowy nie podpisywaliśmy (nie było pracy), od czerwca mam nową umowę zlecenie na kwotę 3500 zł (zmieniły się moje obowiązki, pracuję po 8 godz. dziennie)...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-07-30 19:23 przez konto usunięte

    Jaki rodzaj umowy mi się należy?

    Witam,
    proszę mi powiedzieć jaka należy się tu umowa:
    pracuje od poniedziałku do piątku po 8 godzin (od 9 do 17)   a w co drugą sobote po 6 godzin (od 9-15). Pracodawca dał mi umowe zlecenie a słyszałam, że jeżeli są to stałe godziny pracy, to powinna być umowa o pracę. Czy to jest prawda?

  • darekbks

    Dodano 2016-01-14 20:59 przez darekbks

    Umowa zlecenie a obowiązki pracodawcy

    Witam,mam zapytanie: czy pracując na umowę zlecenie pracodawca ma obowiązek wydać potwierdzenie rozliczenia godzin pracy i premii?Pracodawca twierdzi, że nie ma takiego obowiązku. Chciałem się dzisiaj dostać na wizytę lekarską i okazało się, że nie jestem ubezpieczony. Czy pracodawca ma obowiązek mn...

  • agnieszkakraj

    Dodano 2015-08-07 10:41 przez agnieszkakraj

    Treść umowy zlecenia

    Witam,
    mam pytanie - na umowie zlecenie mam wpisany 2-tygodniowy okres wypowiedzenia i określone godziny pracy od 7.30-15.30.
    Czy to zgodne jest z prawem?

  • alus981

    Dodano 2015-05-15 11:17 przez alus981

    Zmiana godzin pracy umowy zlecenia

    Pracuję na umowę zlecenie. Pracodawca wymyślił, że zmieni nam godziny pracy z 8-16, na 9-17. Większość osób się na to nie zgadza. Co możemy zrobić?uw

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Nowelizacja ustawy z dnia 10. października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę wprowadziła istotne zmiany dla pracodawców. Począwszy od dnia 1. stycznia 2017 roku pracodawca zatrudniający pracowników na podstawie umowy zlecenia lub ...

Kończy się czas pracy, wszyscy wychodzą, a jeden pracownik nadal robi swoje. Czy to już oznacza nadgodziny? To zależy... Zobaczmy co podpowiedział nam Sąd Najwyższy i co zrobić, aby nie okazało się, że pracownik "kolekcjonuje ...

Praca zmianowa nie jest systemem czasu pracy, a jedynie rodzajem organizacji pracy w różnych systemach, przewidującym zmianę pory świadczenia pracy co pewien okres. W praktyce pracę zmianową możesz zastosować zarówno w podstawowym ...

Pracodawca jest zobowiązany określić w regulaminie pracy m.in. rozkład czasu pracy, czyli dokonać zapisu przewidującego możliwość pracy zmianowej. Nie ma jednak konieczności konkretnego określania godzin pracy.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Umowy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania