eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaUmowyUmowa zlecenia u podwykonawcy. Kiedy dostanę umowę o pracę od pracodawcy?


2013-10-25 14:47 autor: konto usunięte

2 990 odsłon

Umowa zlecenia u podwykonawcy. Kiedy dostanę umowę o pracę od pracodawcy?

Czy jeśli jestem zatrudniony na podstawie zlecenia w firmie, która w rzeczywistości jest podwykonawcą mojego pracodawcy, to czy może to być uznane za umowę o pracę?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-10-25 15:14 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Zgodnie z art. 22 § 1 k.p., przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem, oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem. Natomiast prawo nie zabrania nawiązania róznych stosunków pracy z różnymi podmiotami. Jeżeli zawarłby Pan umowę zlecena z własnym pracodawcą na tą sama pracę, to wtedy ta umowa mogłaby zostać zakwestionowana.

    GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Współpraca z freelancerami przynosi wiele korzyści. Daje elastyczność, umożliwia dostęp do globalnego rynku talentów oraz pozwala zaoszczędzić czas i środki finansowe. W obliczu rosnącej popularności pracy zdalnej warto rozważyć, czy ...

Każda ucząca się osoba, aż do ukończenia 26. roku życia jest ubezpieczona zdrowotnie, czyli może korzystać z bezpłatnej opieki medycznej. Najczęściej do ubezpieczenia zdrowotnego jest zgłaszana przez rodziców. ZUS zwraca jednak uwagę ...

Lato to okres, w którym wielu, w końcu wolnych od obowiązków akademickich, studentów podejmuje pracę, aby podreperować swój budżet. Pracodawcy chętnie zresztą zatrudniają osoby posiadające status studenta, bo uznawane są one za ...

Pracodawca powinien zgłosić pracownika do ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego w ciągu 7 dni od nawiązania stosunku pracy. Jeśli pracownik ma wątpliwości czy pracodawca dokonał zgłoszenia, sam może to sprawdzić na ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Umowy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania