eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyKomputer & InternetStrony wwwZmiany algorytmu Google


2013-05-24 13:10 autor: konto usunięte

10 110 odsłon

Zmiany algorytmu Google

Od połowy stycznia jesteśmy świadkami dużego poruszenia w świecie SEO oraz firm korzystających z usług pozycjonowania. Co zrobić, aby przetrwać ten trudny czas i aby nasza strona WWW nie spadła w wynikach wyszukiwania? 

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-05-24 13:18 autor odpowiedzi: konto usunięte

    PROCREATE ZMIANY ALGORYTMU GOOGLE

     

    Od połowy stycznia jesteśmy świadkami dużego poruszenia w świecie SEO oraz firm korzystających z usług pozycjonowania. Co zrobić, aby przetrwać ten trudny czas i aby nasza strona WWW nie spadła w wynikach wyszukiwania? Radzi Bartosz Juniczak - specjalista ds. pozycjonowania z agencji Procreate.

    „Co nagle to po diable” - tak w skrócie można opisać strategię działania Google.

    Jeżeli zdecydujemy się na pozycjonowanie naszej strony WWW nie oczekujmy, że znajdzie się ona szybko na wysokich pozycjach w tej najpopularniejszej na świecie wyszukiwarce. Jeżeli zależy nam na szybkim efekcie, dobrą alternatywą dla pozycjonowania będą linki sponsorowane Google AdWords, które natychmiast wywindują nasza witrynę na pierwsze miejsca – mówi Bartosz Juniczak z firmy Procreate.

    Gdy już osiągniemy swój cel, tzn. nasza strona znajdzie się na czołowych miejscach w wyszukiwarce Google, nie oznacza to, że wypracowana przez firmę z branży SEO pozycja nie ulegnie zmianie. Modyfikacja algorytmu Google może spowodować, że ciężka praca zostanie zniweczona.

    Czym właściwie jest tajemniczy algorytm?

    To procedura służąca określeniu wartości stron www. Najprościej wytłumaczyć to w ten sposób: jakość strony internetowej uzależniona jest od jakości znajdujących się na niej treści. Ale to jeszcze nie daje gwarancji jej wysokiej pozycji w wyszukiwarce. Aby Google uznało stronę za wartościową i godną polecenia, bardzo ważna jest również liczba i jakość stron na nią się powołujących mówi Bartosz Juniczak z Procreate. Jeśli chcemy, aby nasza domena była atrakcyjna dla robotów Google, najlepiej postarać się o to, aby informacje o niej znalazły się na wiarygodnych stronach, żeby polecali ją sobie użytkownicy portali społecznościowych lub for internetowych. Właśnie dlatego należy poszukać firmy, która oferować będzie kompleksową opiekę marketingową i informatyczną nad stroną WWW, dostosowaną do aktualnych wymagań Google – radzi specjalista z Procreate. Aby być widocznym w Internecie nie wystarczy optymalizacja  i pozycjonowanie kilku kluczowych fraz. Aby zwiększyć skuteczność  i efektywność działań należy prowadzić promocję na większą skalę. Zwiększyć ilość słów kluczowych (w naszych pakietach to nawet 100 fraz), być obecnym na Facebook’u Google+ czy portalu Twitter.  Nie możemy także zapominać o aktualizacjach strony. Często aktualizowana strona jest atrakcyjniejsza w „oczach” Google. Musimy też pamiętać o tym, że im bardziej konkurencyjna fraza, tym więcej czasu i pracy będzie wymagało jej skuteczne wypromowanie w organicznych wynikach wyszukiwarki – zaznacza specjalista z Procreate.

    Czy te wszystkie działania są konieczne?

    Tak - czasy, gdy wystarczyło pozycjonować swoją stronę WWW na 3 frazy kluczowe już minęły – potwierdza Juniczak.

    Google działa coraz bardziej intuicyjnie i jest bardzo wyczulone na aktywności zmierzające do osiągnięcia szybkiego efektu. Ważna jest kompleksowość                  i systematyczność. Wszechstronny sposób pozycjonowania po prostu wygląda dla Google bardziej naturalnie i przyczynia się do wyższej pozycji strony w wyszukiwarce – podkreśla ekspert Procreate.

    Specjaliści z Doliny Krzemowej utrzymują, że ich jedynym celem jest poprawa doświadczeń użytkowników wynikająca z podpowiadania im coraz trafniejszych wyników wyszukiwania - lepszych pod względem zgodności z zapytaniem oraz wartości merytorycznej zamieszczanych na stronach www treści. Dlaczego więc firmy pozycjonerskie oraz osoby zajmujące się optymalizacją swojej strony na własną rękę tak obawiają się wszelkich zmian wprowadzanych  w algorytmie przez Google?

    Firma z Mountain View potrafi zmienić algorytmy kilka razy w tygodniu  - w 2012 roku było ich około 500. Większość z nich nie ma wpływu na pracę pozycjonerów, ale są i takie, które wprowadzają prawdziwy zamęt i mogą doprowadzić do tego, że nasze domeny – choć nadal sumiennie pozycjonowane – spadną w rankingu wyszukiwarki. W wyniku niektórych modyfikacji ucierpiały również strony nie pozycjonowane oraz takie o stabilnej pozycji, którym nie zaszkodziły nawet zmiany algorytmu Panda i Pingwin. Potrafiły one spaść nawet o kilkadziesiąt miejsc – mówi specjalista z Procreate.

    Zespół Google pracuje nad tym, aby ograniczyć do minimum SPAM – wykryć ukryte teksty na stronach, namierzyć domeny nie związane z wyszukiwanym tematem lub te, na których pojawiają się losowe słowa kluczowe. Takie zmiany rzeczywiście służą promocji wartościowych stron i nakłaniają do ich tworzenia.

    Sęk w tym, że Google wprowadza modyfikacje bez uprzedzenia, dlatego naszym zadaniem jest ciągłe monitorowanie poczynań specjalistów z Doliny Krzemowej. Najważniejsza jest szybka reakcja na wprowadzane przez nich zmiany w algorytmie – tłumaczy Juniczak.

    Specjaliści SEO muszą być bardzo czujni i potrafić szybko reagować na wszelkie modyfikacje. Akcja wyzwala reakcję – Google wspiera swój sztandarowy produkt – linki sponsorowane, dla których działania pozycjonerów stanowią naturalną konkurencję.

    Skupiamy się na dobrym dopasowaniu słów kluczowych do profilu działalności naszych Klientów, co z kolei przyczynia się do poprawy pozycji ich stron www w wyszukiwarce – mówi ekspert   z Procreate.

     Specjaliści z Mountain View dążą do stworzenia wysokiej jakości internetowego ekosystemu, w którym na czołowych pozycjach znajdą się witryny, w których internauci odnajdą oryginalne treści, szczegółowe raporty, profesjonalnie opracowane wyniki badań, wnikliwe analizy itp. Dlatego tak naprawdę od nas samych – osób tworzących swoje strony – zależy ich pozycja w sieci.

    Przy dużej konkurencyjności niektórzy pozycjonerzy uciekają się jednak do metody, którą Google zwalcza wprowadzając m.in. opisywane wyżej zmiany w algorytmach.

    Mówimy o niej Black Hat Seo. To np. zamieszczanie linków na witrynach słabej jakości, niezwiązanych z tematyką naszej strony; zamieszczanie linków i fraz  bez ładu i składu – treści te nie są przydatne dla użytkownika, ale najczęściej zawierają wyszukiwane słowa kluczowe. Również „maskowanie” treści Google może uznać za manipulację – jeżeli zamieścimy treści i adresy URL, które wyszukiwarka „widzi” inaczej niż użytkownicy – możemy mieć duży problem. Podobny skutek przyniesie kopiowanie treści z innych stron. Takich przykładów jest wiele, a każda manipulacja grozi utratą wysokiej pozycji naszej witryny lub całkowitym usunięciem jej z sieci  - ostrzega Bartosz Juniczak z Procreate.

    Aby do tego nie dopuścić, warto nawiązać współpracę z doświadczoną firmą pozycjonerską. Mamy wtedy pewność, że specjaliści zajmujący się naszą domeną przechodzą częste szkolenia i są na bieżąco ze zmianami, które mogą mieć wpływ na pozycję naszej strony www. Niestety nawet oni potrzebują czasu na zaadaptowanie swoich działań do  modyfikacji algorytmów.

     

     

    Informacje dodatkowe:

    Procreate Sp. z o.o. jest poznańską agencją interaktywną zajmującą się szeroko pojętym marketingiem internetowym, w tym pozycjonowaniem stron internetowych oraz prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych Google AdWords. Spółka istnieje na rynku od pięciu lat, zatrudnia kilkadziesiąt osób, które obsłużyły ponad 7 tysięcy przedsiębiorstw z całej Polski. W 2011 roku znalazła się na 5. miejscu w rankingu firm SEM/SEO, który ukazał się w raporcie "Internet Standard 2K11". Ponadto Procreate jest certyfikowanym partnerem Google w zakresie linków sponsorowanych. Z początkiem 2012 roku firma otrzymała certyfikat ISO 9001:2008 potwierdzający wysoką jakość świadczonych usług oraz została nowym członkiem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. W 2013  po raz trzeci uhonorowano spółkę certyfikatem wiarygodności Solidna Firma..

    Oceń odpowiedź 1 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Międzynarodowy Raport WhitePress rozprawia się z najbardziej rozpowszechnionymi mitami na temat SEO i content marketingu. To interesująca lektura zwłaszcza, że dziś od odpowiedniego pozycjonowania strony zależy naprawdę bardzo wiele, a źle ...

Ostatnie lata to okres niezwykle intensywnego rozwoju i ogromnych zmian w branży SEO i content marketingu. Przy okazji jubileuszu WhitePress, eksperci Joanna Godzic, Tomasz Biegun i Dominik Fajferek, podzielili się swoim spojrzeniem na branżę z ...

Świat digital jeszcze nigdy nie był tak kompleksowy, jak obecnie. Zarządzanie własną marką w środowisku internetowym wymaga od firm nie tylko prowadzenia standardowych działań m.in. w ramach mediów społecznościowych czy media relations ...

Jeśli zależy nam na pozycjonowaniu naszej strony, to link dofollow, jest czymś czego będziemy potrzebowali w pierwszej kolejności. Jednak linki nofollow, wbrew powszechnej opinii, też są nam potrzebne. Jakie mają znaczenie, jak je ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Strony www

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania