eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPracaStaże / PraktykiStaż. Jakie mam obowiązki?


2014-07-03 01:15 autor: konto usunięte

1 627 odsłon

Staż. Jakie mam obowiązki?

Witam,

mam kilka pytań dotyczących stażu z urzędu pracy. 

1. Czy pracodawca może mi nakazać prace od poniedziałku do soboty? 40 godzin niby się zgadza, bo 7x5.5. 

2. Czy pracodawca może zmienić sobie godziny pracy od tak sobie? Wcześniej pn-pt 10-17, sb 9-15. Czy muszę się na to zgodzić?

3. Czy 2 dni wolnego, które przysługują za każde przepracowane 30 dni muszę wybierać po miesiącu czy mogę sobie "uzbierać"?

4. Czy mycie toalety za naszą firmę i sąsiednią należy do moich obowiązków? Czy stażysta powinien to robić bez sprzeciwu?

Proszę o pomoc i szybką odpowiedź, to dla mnie bardzo ważne.

Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • ikaa

    Dodano 2014-10-12 21:19 przez ikaa

    Czy pracodawca może skracać mi dzienny czas pracy, żeby później odrabiać i pracować na nadgodziny?

    Jestem na  stażu z urzędu pracy jako pomoc kuchenna w restauracji. Głównie myję korytarze, łazienkę, płytki, ściany, chodzę na zakupy, itp. W umowie było napisane, że to praca od poniedziałku do piątku od godziny 8 - 10, czyli osiem godzin. Pracodawca jednak uzależnia mój czas pracy od nawału roboty...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-06-28 02:11 przez konto usunięte

    Czy sobota wlicza mi się do urlopu?

    Witam,
    wkrótce muszę ustalić termin urlopu i zarezerwować miejsce w ośrodku wypoczynkowym, więc bardzo bym prosiła o szybką odpowiedź. Pracuję od poniedziałku do soboty po 8 godzin, niedziele mam wolne i jedną sobotę w miesiącu. Za pracujące soboty nie odbieram dnia wolnego w tygodniu. W momencie pl...

  • Atria

    Dodano 2014-04-18 17:05 przez Atria

    Praca w weekendy a treść umowy o pracę

    Pracuję na 3/4 etatu, w umowie nie mam zawartej informacji, że mam pracować również w weekendy, jednocześnie nie ma też informacji, ile godzin tygodniowo pracuję i w jakie dni. Nie jest zawarta również informacja, że system pracy jest równoważny.
    Czy pracodawca może zmusić mnie do pracy w weekendy n...

  • zdzislaw58

    Dodano 2014-12-06 18:36 przez zdzislaw58

    Obniżenie czasu pracy z 8 godzin do 7

    Pracodawca obniżył czas pracy z 8 godzin do 7 godzin, od poniedziałku do piątku w związku z tym, że nie wypracowujemy 40 godzin tygodniowo. Wprowadził co drugą pracującą sobotę od 7 do 15, tj. 8 godzin. Jako, że pracujemy w systemie prowizyjnym nie wypłaca żadnego dodatkowego wynagrodzenia za pracę ...

  • nasturcja

    Dodano 2014-07-02 00:03 przez nasturcja

    Młoda matka a obowiązek pracy w nadgodzinach

    Witam,
    jestem mamą 3-letniej dziewczynki. Pracuję od poniedziałku do piątku. Kierownik często w formie ustnej wymusza pracę w nadgodzinach.
    Ostatnio napisał:" W związku z pilną potrzebą wykonania prac związanych z przygotowaniem projektu proszę o obecność w pracy w dniu….(sobota) Godziny pracy do uz...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Czy Polacy pracują w sobotę? Okazuje się, że tak. Z badania zrealizowanego przez TNS Polska na zlecenie Instytutu Badań Strukturalnych wynika, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 60 procent z nas miało co najmniej jedną zajętą ...

Prawo pracy nakłada na pracodawcę szereg obowiązków, a jednym z nich jest wymóg prowadzenia ewidencji czasu pracy, która prowadzona prawidłowo jest podstawą do poprawnego rozliczenia czasu pracy pracownika, co ma zasadniczy wpływ na ...

Obecne przepisy nie dają możliwości wypłacenia dodatku za pracę w sobotę. Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej rozważa ujednolicenie zasad rekompensowania pracy w niedziele, święta i dni wolne od pracy wynikające z rozkładu czasu ...

Po tegorocznej nowelizacji przepisów o czasie pracy pojawiła się wątpliwość, czy termin 1-tygodniowy na poinformowanie pracowników o rozkładzie czasu pracy dotyczy również przypadków zmiany rozkładu w trakcie miesiąca.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Staże / Praktyki

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania