Witam,
Jestem kasjerem w sklepie i pomyliłem się przy płatności kartą, prawdopodobnie przez zepsuty terminal dostarczony nam do sklepu przez polcard. Za kolejnym razem pomyliłem się przepisująć kwotę, z rachunku do płatnoći kartą i jestem 300 zł w plecy.
Polcard nie przyjmuje reklamacji i twierdzi, że nic nie może zrobić. Wcześniej raz miałem taką sytułację, ale na niekorzyść klienta, rozwiązaliśmy to natychmiast i klientowi zabrano mniej z konta. Czy prawo w jakilkowiek sposób stoi po mojej stronie - kasjera który się pomylił? Dodam, że już wiem, że jak polcard nie ściągnie klientowi z konta tych 300 zł więcej, to będę musiał to oddać ze swojej niewielkiej wypłaty ;(
2013-02-15 12:49 autor odpowiedzi: konto usunięte
Jak dobrze rozumiem błąd polegał na niedopłacie ze strony klienta - zapłącił rachunek o 300zł mniejszy niż powinien? Jeżeli tak to jedny błąd jaki mógł powstać to tylko z winy kasjera :( W takim przypadku żaden operator terminala płatniczego nie uzna reklamacji. Jest ona bezzasadna i nie daje operatorowi (Polcardowi) podstaw do obciążenia klienta dopłatą do transakcji. Ze strony operatora terminala wygląda to tak jakby klient zapłacił te 300złw gotówce a pozostałą część w formie transakcji kartą. Warunkowanie reklamacji wadliwym terminalem też nie znajdzie podstawy, ponieważ jeżeli transakcjia zostałą zrealizowana to musiała być podana na klawiaturze terminala błędna kwota transakcji. Kwotę transakcji wprowadza tylko kasjer i to on jest odpowiedzialny za poprawne dane wprowadzane do terminala.
Dodano 2013-02-27 08:34 przez konto usunięte
Czy osoba, która sprzedaje towar w komisie odpowiada za wady sprzętu tam kupionego?
Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58
Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Dodano 2013-04-03 21:49 przez cyprian
Witam i proszę o pomoc. Jako firma zakupiłem od producenta Kubki z nadrukiem w celu odsprzedania go firmie zamawiającej. Po jakimś czasie okazało się, że nadruk na tych kubkach schodzi - nawet bez używania tych kubków.
Przedstawiciel firmy, u którego zamawiałem kubki, najpierw w ogóle nie odpowiadał...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.
Sprzedaż dla osób nieprowadzących działalności gospodarczej co do zasady jest ewidencjonowana za pomocą kasy fiskalnej, a na jej potwierdzenie wystawiane są paragony. Nabywca taki może jednak żądać wystawienia faktury. Jakie wówczas ...
Kasy rejestrujące powinny znajdować się wszędzie tam, gdzie jest dokonywana sprzedaż towarów czy usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych – czyli w skrócie konsumentów. Od tego ...
Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową jest odpowiedzialnością niezależną od jego winy, a zatem jest to odpowiedzialność na zasadzie ryzyka. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego, jeżeli towar konsumpcyjny w ...
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20