Witam,
mam pytanie związane z reklamacją produktu. Parę miesięcy temu kupiłam płytę indukcyjną wraz z garnkami w jednym ze sklepów dość dużej znanej sieci. Po uszkodzeniu płyty złożyłam reklamację (aktualna gwarancja). Reklamacja została przyjęta, zaproponowano wymianę towaru na nowy.
Niestety poinformowano mnie, że płytę muszę zwrócić wraz z garnkami. Dla mnie jest to absurdalne. Czy jest to zgodne z prawem? Przecież równie dobrze mogłam patelnię wraz z garnkami już wyrzucić, bo po roku ich użytkowania uznałam, że są zużyte. Co w takim wypadku?
Dziękuję za odpowiedź.
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2015-12-27 14:51 przez lilka123
Witam,w listopadzie kupiłam dziecku samochód na pilota. Nie mam paragonu ani opakowania. Samochód na początku jeździł odpakowany, dopiero w wigilię teraz jeździ tak jak by chciał, a nie mógł. Baterie są nowe. Czy jest jakiś sposób by autko oddać?
Dodano 2013-05-01 16:09 przez Martsee
Trzy tygodnie kupiłam rower w sklepie Go Sport. Po dwóch przejażdżkach przerzutki zaczęły stukać. Pan w serwisie Go Sportu poinformował mnie, że "taki jest ich urok".
Notorycznie rozregulowują się hamulce i skrzypi siodełko. Chciałabym rower reklamować, najchętniej zwróciłabym go do sklepu i kupiła ...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Lato to w sklepach okres wyprzedaży. Zanim ruszymy do sklepów na zakupy, powinniśmy przypomnieć sobie swoje prawa dotyczące reklamacji czy zwrotu towaru. Zebrał je UOKiK.
2024-10-01 19:13
2024-05-16 12:20