Witam,
Chciałbym się zapytać jakie koszty mam wpisać do rozliczenia : (dotyczy tylko "czysteog stosunku pracy" - bez praw autorskich) 1. praca przez pełny rok podatkowy - koszty w PIT-11 1302 PLN 2. praca (3 miesiące w roku) poza miejscem za mieszkania - koszty w PIT 11 - 325,50 PLN 3. praca (4 miesiące w roku) koszty w PIT 434 PLN Wszystkie prace trwały cały czas (3 etaty). Nie było przerw. Ponadto: w pracy 2 i 3 w ramach stosunku pracy uzyskałem koszty z tytułu praw autorskich: 1. dochód 3240 PLN - koszty 1365,51 PLN 2. dochód 3600 PLN - koszty 1517,22 PLN Pytanie: jakie koszty mam wpisać do zeznania? 1. Czy koszty z tytułu praw autoskich mogę podnieść do 50%? 2. Czy koszty w pracy nr 2 poza miejscem zamieszkania mogę podnieść do 3x135,63=406,89 PLN 3. Czy w moim przypadku ma zastosowanie limit 2441,54 PLN? Czy np. mogę wpisać: 2441,54 PLN+ 3420 (6840/2)= 5861,54 PLN? Pomóżcie...2008-04-03 08:25 autor odpowiedzi: konto usunięte
2008-04-03 08:54 autor odpowiedzi: konto usunięte
2008-04-03 12:33 autor odpowiedzi: konto usunięte
2008-04-03 13:03 autor odpowiedzi: konto usunięte
Cytuję, co napisał/a Joanna74
Limit ma zastosowanie w sensie, że nie można go przekroczyć ;-)
Ja bym w tym wypadku wpisała 2142,89 tj. 1302 + 406,89 + 434 - to są dokładnie koszty, które w tym przypadku przysługują. No i oczywiście 1365,51 + 1517,22 - czyli łączna kwota kosztów uzyskania przychodu: 5025,62. Pozdrawiam Ba, ale szukam możliwości innej, bo tak to mi wychodzi ładny podatek... Skoro pracodawca w innej miejscowości wskazał koszty standardowe i mogę je sobie podnieść, to dlaczego nie mogę np. podnieść kosztów z tytułu praw autorskich do 50%?2008-04-03 15:31 autor odpowiedzi: konto usunięte
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.