eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiRozliczenia roczneRozliczenie roczne od pracodawcy


2015-02-13 19:48 autor: regan123

2 639 odsłon

Rozliczenie roczne od pracodawcy

Witam,

proszę o odpowiedź, w jaki sposób mam się rozliczyć z US, skoro z winy pracodawcy pracowałem do końca sierpnia 2014, ale od maja 2014 nie otrzymałem wynagrodzenia oraz odprawy - zresztą nie tylko ja.

W PIT od byłego pracodawcy jest rozliczenie do końca sierpnia, a nawet nie wiemy czy był za nas podatek odprowadzany i czy odprawa też jest w ten PIT wliczana...

Z góry dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-02-14 14:23 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt

    Pit jaki otrzymała Pani od pracodawcy  w tej samej formie przekazywany jest do Urzedu Skarbowego.  Gdy przekazano podatek, skłądki ZUS, będzie on uwzględniony w PIT.
    O wynagrodzenie trzeba "walczyć", jak będzie trzeba przed Sądem pracy.
    Należy się rozliczyć z Urzędem skarbowym dokumentacją - PITem jaki Pani otrzymała od pracodawcy.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-02-16 08:55 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Ciekawa sprawa. Pracodawca bowiem w PIT za dany rok wykazuje jedynie te przychody/dochody (w postaci przede wszystkim wynagrodzenia) pracownika, które w tym roku zostały mu przekazane tudzież postawione do jego dyspozycji. Jeżeli część wynagrodzeń do pracownika nie trafiło, w PIT nie powinno ich być. Liczymy tutaj przychód stricte kasowo (czyli przychód jest jeżeli otrzymano pieniądze), a nie memoriałowo (czyli przychód w okresie, w którym powinno się pieniądze uzyskać).
    Tak samo wykazuje Pan uzyskane przychody ze stosunku pracy w PIT rocznym.
    Jeżeli zatem części wynagrodzeń Pan nie otrzymał, zaś pracodawca wykazał je w w PIT-11, to moim zdaniem w tej części nie należy ich w zeznaniu rocznym wykazywać. To samo tyczy się także składek ZUS. Należy pamiętać, że to pracownik (podatnik) odpowiada za prawidłowe rozliczenie swoich dochodów, nawet gdy pracodawca źle sporządził PIT-11.
    Jeżeli z takim błędnym sporządzeniem PIT-a mamy do czynienia, warto o tym powiadomić fiskusa aby przeprowadzili kontrolę źródłową u pracodawcy.

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-12-30 17:23 przez konto usunięte

    Czy mogę przerwać pracę, jeśli nie otrzymam wynagrodzenia?

    Moja firma jest w stanie upadłości i jestem na 3-miesięcznym wypowiedzeniu od strony pracodawcy z obowiązkiem pracy, ale pracodawca nie płaci wynagrodzenia. Czy mogę przerwać pracę i podjąć następną?

  • vietnam

    Dodano 2014-11-25 22:45 przez vietnam

    Umowa zlecenie i brak wynagrodzenia

    Witam,w październiku podjęłam pracę na umowę zlecenie przez agencję pracy tymczasowej. Z powodu nagłej sytuacji rodzinnej musiałam zmienić natychmiast miejsce zamieszkania. W związku z tym musiałam wypowiedzieć umowę w trybie natychmiastowym. Dodam, że wszelkie formalności związane z podjęciem pracy...

  • mimi6

    Dodano 2014-10-24 21:59 przez mimi6

    Dlaczego mam wstrzymaną wypłatę wynagrodzenia?

    Pracodawca nie wypłacił mi wynagrodzenia za wrzesień 2014 informując mnie, że mam zajęcie komornicze (nie alimentacyjne) i skarbowe. Po skontaktowaniu się z komornikiem i US dowiedziałam się, że w moim przypadku (najniższa krajowa) nie miał takiego prawa. Zwodzi mnie już 2 tygodnie mówiąc, że nie mo...

  • regan123

    Dodano 2014-08-12 15:09 przez regan123

    Jak odzyskać zaległe wynagrodzenia?

    Witam. Jak odzyskać zaległe wynagrodzenia, gdy dostaliśmy wypowiedzenia z powodu likwidacji pracodawcy, który od 3 miesięcy nie wypłaca nam wypłat.
    Czy otrzymamy odprawy, jeśli nie ma 20 pracowników? Wina tych zwolnień nie leży po stronie pracowników.

  • mania91

    Dodano 2014-05-07 17:02 przez mania91

    Co zrobić, gdy pracodawca nie płaci wynagrodzenia?

    Witam, 
    mam problem. Otóż pracodawca nie wypłacił mi wynagrodzenia. Czekam 3 tygodnie, za kilka dni powinna być następna wypłata, jestem w 30 tygodniu ciąży i jestem na bescheftigungs verbot (mieszkam w Niemczech).
    Żadnego kontaktu ani odzewu ze strony firmy, przez która jestem zatrudniona. Mam umow...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Według danych CBOS Holandia to od kilku lat trzeci po Wyspach Brytyjskich oraz Niemczech, najchętniej wybierany kierunek emigracji Polaków. Według szacunków Euro-Tax.pl w 2015 roku holenderski fiskus ma zwrócić polskim pracownikom blisko 32 ...

Dochody z pracy w Polsce tutaj są opodatkowane. Natomiast w przypadku opodatkowania dochodów z działalności gospodarczej podatkiem liniowym, ta ich część, która przypada na wynajem nieruchomości w Wielkiej Brytanii, nie będzie wykazywana w ...

W przypadku uzyskania dochodów ze źródeł położonych na terytorium RP podlegających opodatkowaniu wg skali podatkowej oraz z działalności prowadzonej na terytorium Niemiec, wnioskodawczyni jest obowiązana do złożenia zeznania PIT-36, w ...

Końcówka roku jest czasem intensywnej pracy dla organów podatkowych. Pracownicy urzędów skarbowych bacznie przypatrują się zwłaszcza tym zobowiązaniom, które zgodnie z przepisami prawa podatkowego powinny ulec przedawnieniu. Przypomnijmy ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Rozliczenia roczne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania