2012-12-10 08:21 autor: valter1
13 210 odsłon
2012-12-10 08:53 autor odpowiedzi: Zielona_Linia
Witam!
To zależy od tego, z jakiego powodu nastąpiło wyrejestrowanie. Jeśli np. z tytułu niestawiennictwa czy nieuzasadnionej odmowy przyjęcia jakiejś formy pomocy z urzędu, istnieje czas, w którym nie można uzyskać ponownie statusu osoby bezrobotnej (przez 120 dni, jeśli sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy, przez 180 dni - jeśli zdarzyła się po raz drugi i 270 dni - jeśli sytuacja zdarzyła się po raz trzeci i kolejny).
Jeśli jednak osoba sama zrzeknie się statusu bezrobotnego (z innego powodu lub z powodu podjęcia zatrudnienia), może zarejestrować się ponownie bez okresu oczekiwania (o ile oczywiście nie pracuje).
Pozdrawiam
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (art. 33)
Dodano 2013-07-09 18:50 przez konto usunięte
Witam,
Wypełniam ankietę bezrobotnego do urzędu pracy online, ale mam problem z 2 podpunktami:
- 9. Podlegam obowiązkowi ubezpieczenia społecznego lub zaopatrzenia emerytalnego (nie dotyczy ubezpieczenia społecznego rolników). TAK/NIE- 10. Podlegam obowiązkowi ubezpieczenia zdrowotnego (odpowiedź ni...
Dodano 2013-04-04 21:34 przez konto usunięte
Jestem osobą bezrobotną studentką, zarejestrowałam się w Urzędzie Pracy w czerwcu 2012 r. Chodziłam i pytałam o kursy staże, w końcu od października byłam na stażu w sądzie, jednak przyszedł luty i staż się skończył. Zaczynam szukać pracy, a tu tylko oferty: handlowiec, kasjerka, konsultant telefoni...
Dodano 2012-12-15 11:04 przez valter1
Zapomniałem zgłosić się do Urzędu Pracy i zostałem skreślony z ewidencji bezrobotnych. Po tygodniu podjąłem pracę. Pracowałem miesiąc na umowę o pracę, która została rozwiązana za porozumieniem stron. Czy nabyłem prawo do zarejestrowania się dla bezrobotnych poszukujących pracy?
Dodano 2012-11-27 16:40 przez konto usunięte
Umowa zlecenie została spisana na druku samokopiującym. Kto powinien otrzymać oryginał, a kto kopię? Ja dostałam tylko kopię lub xera. Chcę zarejestrować się w urzędzie pracy, a wymagają tam oryginałów. Co mogę zrobić, gdyby nie chcieli mi wydać oryginałów?
Dodano 2012-11-16 19:04 przez edkrys
W okresie od 01.10.1990 - 31.03.2012 cały etat
od 01.04-31.10.2012 3/4 etatu.
Od 04-09.2012 zarobek około 1100 zł. składka na fundusz pracy opłacona (Urząd Pracy tych miesięcy nie uznał). W 10.2012 zarobek powyżej 1500 (UP zalicza).
UP odmawia przyznania zasiłku, ponieważ dokumenty zostały złożone 0...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Osoby bezrobotne i poszukujące pracy mogą już rejestrować się przez Internet. Kontakt drogą internetową nie oznacza jednak, że bezrobotni nie będą musieli stawiać się w Urzędach Pracy. Z zalet wyłącznie elektronicznego kontaktu z ...
Gdy zgłaszamy się do urzędu pracy w celu załatwienia sprawy, wymaga się od nas przedstawienia różnych dokumentów i zaświadczeń. Urząd pracy jednak, jako jednostka administracji samorządowej, sam ma prawo wydawania zaświadczeń swoim ...
Zgodnie z nowym rozporządzeniem regulującym działanie publicznych służb zatrudnienia, urzędy pracy mają zatrudnić ponad 4,6 tysiąca doradców zawodowych i pośredników. Rozporządzenie określa szczegółowe warunki prowadzenia przez ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22