Czy możliwe jest ponoszenie odpowiedzialności materialnej w wyniku inwentaryzacji, jeśli przyjmując się do pracy nie była przy mnie przeprowadzona inwentaryzacja, a dostałam do podpisania papiery o wspólnej odpowiedzialności? Poza tym w trakcie pracy były zmiany pracowników bez przeprowadzania inwentaryzacji. Dodam że nie pracuję obecnie w tym zakładzie pracy, a przychodzą do mnie pisma o obowiązku uregulowania niedoboru inwentaryzacyjnego powstałego w czasie zatrudnienia.
Joasia
2012-08-07 21:01 autor odpowiedzi: mia70
2012-08-08 16:26 autor odpowiedzi: Joasiasa
2012-08-08 19:27 autor odpowiedzi: mia70
2012-08-08 21:56 autor odpowiedzi: Joasiasa
2012-08-09 10:16 autor odpowiedzi: mia70
Witam,
czy ma Pani moze taki zapis w umowie:
Pracownik może odstąpić od niniejszej umowy:
1) w terminie 3 dni od daty powzięcia wiadomości o stwierdzeniu niedoboru - ze skutkiem na przyszłość; inwentaryzacja w takiej sytuacji winna zostać rozpoczęta w ciągu 7 dni od daty odstąpienia;
2) niezwłocznie, ze skutkiem na przyszłość, jeżeli Pracodawca, mimo żądania Pracownika uzasadnionego nieprawidłowym wykonywaniem obowiązków związanych z pieczą nad mieniem przez innego Pracownika objętego umową, nie rozpoczął inwentaryzacji w terminie 7 dni.
lub
W przypadku wypowiedzenia umowy lub odstąpienia od niej Pracownik ponosi określoną odpowiedzialność za szkodę, której powstanie stwierdzono do dnia zakończenia inwentaryzacji pod warunkiem, że inwentaryzacja zostanie rozpoczęta w terminie. Pracownik wolny jest od odpowiedzialności od dnia, w którym przestała go wiązać niniejsza umowa.
Dlatego pytałam Panią czy ma Pani jakiś dokument bądź notatkę z podpisem świadka iż zgłąszała Pani chęć uczestnictwa w inwentaryzacji badź żadanie jej przeprowadzenia, proszę się uzbroić w cierpliwość i poszukac jeszcze moze w pamięci czegoś co może pomóc, pozdrawiam
Dodano 2013-12-30 21:18 przez folia20061
Witam,
problem polega na tym, iż w wyniku inwentaryzacji wynikły braki towarów za 150 tys. zł do tego nad stan za 50 tys zł. Mamy podpisaną w całej firmie odpowiedzialność materialną. Firma podzielona jest jakby na 2 działy, na jednym wyszło wszystko ok, a na moim są takie braki. Szef stwierdził, że...
Dodano 2012-08-17 01:21 przez aluśkak
zostałam zwolniona z pracy, i w tym dniu przeprowadzono inwentaryzację, jak się spodziewałam wystąpił duży niedobór. W tej chwili zakład pracy przysłał mi zawiadomienie o terminie siedmiu dni na zapłacenie, kwota jest spora 1224 zł, pracuje tymczasowo i nie mam pomysłu jak wybrnąć z sytuacji, dodatk...
Dodano 2014-02-13 11:03 przez Ale Ksandra
Witam,
pracuję w sklepie, gdzie w 2011 była przeprowadzana inwentaryzacja, która zakończyła się spłatą. Kwota została rozdzielona na 6 rat. Oczywiście od tamtego czasu do tej pory było ich jeszcze wiele. Mój problem polega na tym, że w tym miesiącu został potrącony mi niedobór za 2011 rok, ponieważ ...
Dodano 2014-01-27 15:54 przez bąbka
Po przeprowadzonej inwenteryzacji przepracowałam 1 dzień, po czym zachorowałam. Po 40 dniach została przeprowadzona kolejna inwentaryzacja, gdzie wyszedł niedobór. Czy muszę go spłacić, czy mogę ubiegać się o niespłacenie?
Dodano 2013-12-11 18:23 przez menevagoriel
Dzień dobry,
w tym roku (2013) zaczęliśmy prowadzić magazyn. Na koniec grudnia będziemy przeprowadzać inwentaryzację - z czym związane są moje 2 pytania:
1. Jak wygląda podatek od stanów magazynowych? W jaki sposób się go wylicza?
2. Co zrobić z niezgodnościami z inwentaryzacji? Czy jeśli są braki w...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na koniec okresu rozliczeniowego przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji, w celu dokonania weryfikacji zapisów księgowych, co w rezultacie umożliwi wprowadzenie niezbędnych ...
Ostatnie dni mijającego roku to czas na podsumowanie wyników finansowych w firmie, sporządzanie remanentu oraz dopełnienie różnych obowiązków związanych z rozpoczynającym się nowym rokiem podatkowym. Eksperci z zakresu prawa gospodarczego ...
W pierwszej części niniejszej publikacji przedstawiliśmy podstawowe zasady odpowiedzialności materialnej pracowników na gruncie ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. 1998 r. Nr 21 poz. 94 ze zm.). W tej części ...
Przepisy Kodeksu pracy przewidują możliwość przyjęcia przez pracowników wspólnej odpowiedzialności materialnej za mienie powierzone im do wyliczenia się. Ten system organizacji pracy okazuje się szczególnie przydatny np. w sklepach i ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22