eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracyPrzekazanie pracownika


2008-02-21 20:52 autor: konto usunięte

2 354 odsłon

Przekazanie pracownika

Umowa o pracę na czas określony skończyła mi się 31.12.07.Pracodawca powiedzał mi, że od stycznia 2008 przejmą mnie Jego synowie, ponieważ On przekazuje Im zakład.Jednak s.c nie ma kompletu dokumentów żeby rozpocząć działalność.Tak więc dwa miesiące pracuję "na czarno"i bez świadczeń i nikt nie czuje się winny.

Kto w tym zawinił?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2008-02-22 11:12 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Niestety musze stwierdzić, iż mimo tzw. przejścia zakładu pacy na nowego pracodawcę (transfer) nie jest Pani objęta ochroną, gdyż umowa z poprzednim pracodawcą wygasła -umowa na czas określony jest zawierana na ściśle określony termin końcowy stosunku pracy. Rozwiązanie takiej umowy następuje z mocy prawa po upływie okresu, na który była zawarta z pracownikiem. Szanowna Pani musi Pani koniecznie porozmawiać - wyjaśnić sprawę z "nowym szefem" co do Pani zatrudnienia. Proszę nie zwlekać.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-02-28 19:55 autor odpowiedzi: teresa

    Małe sprostowanko Pani Anno: umowa zakończyła się z upływem czasu, na który była zawarta. Wygaśnięcie umowy następuje w innych okolicznościach, np.: w wyniku śmierci pracownika lub pracodawcy. Jest to niestety termin mylony bardzo często i w związku z tym widziałam wiele nieprawidłowo wystawionych świadectw pracy co do sposobu rozwiązania umowy o pracę.

    Natomiast Pani Maja bez umowy o pracę nie powinna pracować. Ja rozumiem, że każdy chce mieć jakieś pieniądze i bez względu na to czy z umową czy bez jeśli je ma to jest ważne, ale w takim przypadku jest to taka domniemana zgoda na pracę "na czarno"

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-03-15 14:56 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Cz jeżeli w zakładzie pracy jedna grupa pracowników otrzymała znaczną podwyżkę a inna wcale czy to jest nierówne traktowanie i dyskryminacja zgodnie z KP.Chodzi o pracowników biurowych i pracowników pozostałych.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2008-03-15 16:59 autor odpowiedzi: teresa

    za mało informacji aby móc stwierdzić czy to złamanie prawa w kwestii równego traktownia - generalnie tak samo nazywające się stanowiska i o takim samym zakresie obowiązków powinni mieć również takie samo wynagrodzenie, jeśli natomiast jest różnica choćby w zakresie obowiązków to mogą być równiez różnice w wynagrodzeniu. Napewno jest coś takiego jak regulamin wynagradzania[chyba, że to mała firma do 20 pracowników] i proszę sprawdzić czy wszystko jest zgodne wg zapisów tego regulaminu, pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania