eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracyJak mam się rozliczyć z magazynem po odejściu z pracy.


2012-05-17 23:13 autor: gela

4 357 odsłon

Jak mam się rozliczyć z magazynem po odejściu z pracy.

Witam serdecznie  w kwietniu tego roku zwolnłem sie z magazynu na,którym pracowałem przez pięć lat(za porozumieniem stron).Przed odejściem moim został przeprowadzony remament w,którym wyszło kilka braków.Po remamencie z grudnia też miałem kilka braków za,które zapłaciłem-większość tych żeczy odnalazła się po kwietniowym remamencie(osoby spisujące nie spisały tych pozycji a ja byłem w tym spisie tylko jako osoba ,która udostępniała magazyn). Zwalniając się otrzymałem świadectwo pracy a kiedy chciałem się rozliczyć na koniec(ja byłem winny firmie pieniądze za braki i firma mnie za żeczy za,które zapłaciłem a potem się okazalą nadal na magazynia) usłyszałem od szefa , że teraz mnie nie rozliczy tylko dopiero na koniec roku przy remamencie.Mam pytanie dlaczego mam tak długo czekać na rozliczenie tym bardziej , ze na magazynie pracuje już ktoś inny.I jeszcze jedno pytanie mam podpisany weksel in-blanco w tej firmie kiedy go moge odebrać.Prosze o pomoc w mojej sprawie.Pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2012-05-18 10:41 autor odpowiedzi: mia70

    Witam, po pierwsze to :  przepis mówi jasno "inwentaryzacje należy pzreprowadzić bezzwłocznie w razie wypowiedzenia przez jedną ze stron umowy o pracę z pracownikiem ponoszącym wspólną odpowiedzialność materialną, przy czym inwentaryzacja powinna się zakończyć najpóźniej w dniu rozwiązania umowy o pracę (np. w myśl art. 36 § 1 i § 5 KP w ciągu jednego miesiąca)" czyli sprawa poiwnna być juz dawno załatwiona, po drugie pracownik jest wolny od odpowiedzialnosci od dnia, w którym przestała go obowiązywać umowa, a Pana juz nie obowiązuje, bo nie jest Pan pracownikiem i była przeprowadzona inwentaryzacja, po trzecie jeśli złożył Pan weksel to proszę spojrzeć na deklaracji do weksla czy jest tam termin zwrotu weksla określony np. przypadkiem rozwiązania umowy o pracę. Jeśli nic takiego nie ma to proszę wystosować pismo do pracodawcy o zwrot weklsa w zwiazku z ustaniem stosunku pracy oraz w związku z ustaniem obowiązywania umowy o odpowiedzialnosci  i w związku z przeprowadzoną inwentaryzacją.  W tym samym pismie proszę ująć info, ze nalega Pan na możliwość rozliczenia się zgodnie z przeprowadzoną inwentaryzacją w dniu... Oczywiscie prosze pismo wysłać listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-05-18 18:25 autor odpowiedzi: gela

    Dziękuje za porade, na pewno skorzystam z tych informacji.

    Pozdrawiam Grzegorz.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-05-20 17:41 autor odpowiedzi: gela

    Witam czyli podsumowując naszą rozmowę mam rozumieć,że pracodawca u którego pracowałem nie może wyciągać żadnych roszczeń z tytułu mojej wcześniejszej pracy u niego.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2012-05-21 10:36 autor odpowiedzi: mia70

    Witam, tak jeśli rozliczył się Pan finansowo z pracodawcą wg stanu z inwentaryzacji. Wspominał Pan, ze braki, które były znalazły sie po jakimś czasie i tu mam watpliwość czy juz Pan uregulował tą kwestię, czy ma Pan na pismie informację, że te braki się znalazły czy Pan już wpłacił do kasy, pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania