Pracuję w magazynie 5 dni w tygodniu po 8 godzin i czasem w sobotę idę na 8 godzin płatnych 100%.
Ostatnio pracodawca oznajmił nam, że niedozwolone jest wypłacanie wynagrodzenia za sobotę i muszą nam planować dni wolne, bo inaczej dostaną karę. Szukałem w przepisach coś na ten temat i znalazłem tylko przepis odnośnie niedzieli, że nie można wypłacać i musi być dzień wolny, a do soboty nic.
I moje pytanie brzmi: czy szef mnie okłamuje czy jest taki przepis od 2018 r.?
2018-03-16 16:43 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2018-03-17 16:11
A od kiedy wszedł taki przepis?
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2014-03-14 22:22 przez kasia50
Pracuję w supermarkecie. Mam podpisaną umowę o pracę na czas określony. Sklep pracuje w systemie równoważnym. Pracuję 40 godz. tygodniowo. Grafik obejmuje zawsze soboty i czasami niedzielę, wtedy w tygodniu jest wolny inny dzień za sobotę i niedzielę.
Jak jest rozliczana sobota - czy jest dodatkowo ...
Dodano 2014-04-10 10:50 przez konto usunięte
Pracownik pracuje w systemie podstawowym. Przyszedł do pracy w sobotę. Pracodawca ma obowiązek mu udzielić dnia wolnego lub 1,5 dnia, jeśli sam go wysyła na wolne.
Czy w sytuacji gdy pracownik ma odbiórkę, należy się jeszcze normalna dniówka? A jeśli ma nadgodziny, to ile? Cały dzień podwójną stawkę...
Dodano 2014-04-10 10:47 przez konto usunięte
Pracownik w podstawowym systemie pracy pracuje w sobotę. Należą mu się w pierwszej kolejności - odbiór dnia wolnego, potem (jeśli to niemożliwe) - nadgodziny.
Jeśli pracodawca udziela dnia wolnego, powinien dać 1,5 dnia. Czy oprócz tego powinien wypłacić normalną dniówkę (bez powiększenia o nadgodzi...
Dodano 2017-04-29 10:19 przez Piotr 15
Pracuję w Domu Dziecka (nie na Karcie Nauczyciela), czas pracy obejmuje niedzielę i święta zgodnie z art. 151 Kodeksu pracy "Pracownik pracujący w niedziele powinien korzystać co najmniej raz na 4 tygodnie z niedzieli wolnej od pracy."
Co w przypadku, kiedy zgodnie z harmonogramem pracy ustalonym p...
Dodano 2017-11-25 10:38 przez Eww
Pracodawca twierdzi, że sobota jest wliczona do etatu. Pracuję na cały etat, najniższa krajowa. Soboty nie są płatne dodatkowo. Nie ma możliwości odebrania dnia wolnego w tygodniu.Jeśli chodzi o ilość godzin w miesiącu do wypłaty, to nie każą wpisywać sobót, tylko godziny z tygodnia. Czy to jest w p...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Podczas zbliżającego się weekendu majowego po raz pierwszy w tym roku święto wolne od pracy wypadnie w sobotę. W związku z tym pracownicy mogą odebrać dodatkowy dzień wolny.
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Z powyższego zapisu wynika ...
Niemal każda firma przeprowadza dziś szkolenia. Warto wiedzieć, że w określonych przypadkach, czas spędzony na wyjeździe integracyjnym połączonym ze szkoleniem, może zostać potraktowany jako nadgodziny. "Konsekwencją regulacji zawartej w ...
Prawnicy z Kancelarii Gajek i Wspólnicy przyjrzeli się kwestii zmian zasad wynagrodzenia w firmie. Kodeks Pracy nie zawsze daje jednoznaczne odpowiedzi, dlatego pracodawcy często mają wątpliwości, które działania są zgodne z prawem, a ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22