Dzień dobry,
pracowałem na kontrakcie dla firmy niemieckiej. Teraz kiedy chcę uzupełnić kapitał początkowy w ZUS-ie muszę przedstawić świadectwo pracy wraz z miejscem płacenia składek społecznych przez pracodawcę. Pracodawca zagraniczny twierdzi, że nie ma dokumentów potwierdzających moje zatrudnienie ponieważ minęło 10 lat od czasu kiedy byłem "ponoć" zatrudniony w ich firmie.
Dokumenty potwierdzające moją pracę (zatrudnienie) u pracodawcy zagranicznego wysłałem e-mailem do firmy niemieckiej. Niestety, nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (poza wcześniejszą odmowną). Jakie kroki prawne mogę podjąć przeciwko firmie niemieckiej? Z prawnikiem o jakiej specjalności powinienem się skontaktować?
Proszę o poradę prawną.
Pozdrawiam
R.W.
Dodano 2015-10-14 17:57 przez pirat
Udałem się do archiwum, gdzie są moje dokumenty osobowe płacowe ze zlikwidowanego zakładu pracy, w którym przepracowałem od 1990 r. do 31.12.2000 r.Złożyłem podanie o wystawienie zaświadczenia o okresie zatrudnienia i wysokości zarobków. Po paru dniach otrzymałem telefon z archiwum, że nie wystawią...
Dodano 2012-11-10 18:04 przez pikusia2
Usiłuję ustalić swój kapitał początkowy. Pracowałam m.in. w firmie, która ma status podmiotu aktywnego, a od dawna nie istnieje. Nie ma więc żadnego archiwum w którym mogłabym uzyskać zaświadczenie o zarobkach. Co robić?
Dodano 2015-12-12 08:57 przez stanislaw007
Witam!Chciałbym uzyskać jakąć informację, gdzie i jak mogę uzyskać zaświadczenie wyżej wymienione.Prosiłbym o adres archiwum lub instytucji, gdzie mogę to odebrać?Z góry dziękuję.
Dodano 2014-08-13 01:53 przez fiacik
W 1988 roku pracowałam w Kominacie Budowlanym w Gdyni. Mam tylko dokument umowy o pracę na czas określony. Do obliczenia kapitału początkowego potrzebuję ZUS RP-7 lub kserokopie kartoteki zarobkowej. Gdzie mogę otrzymać te dokumenty?
Dodano 2016-10-21 17:28 przez Masza
Dawny zakład pracy mojego męża został zlikwidowany i przejęty przez innego pracodawcę. W chwili obecnej mąż składa papiery o rentę. Dotarliśmy do księgowości, która jest w posiadaniu dokumentacji za lata, w których mąż tam pracował i wystawili nam druk RP-7. Wcześniej mąż występował też o ustalenie ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Poszukiwanie dawnych akt osobowych to sytuacja, z którą musi zmierzyć się niemałe grono osób ubiegających się o emeryturę lub rentę. Dość często bowiem zdarza się, że zależy nam na dokumentach pracowniczych wystawionych przez firmę, ...
Obowiązki "kadrowe" pracodawcy nie ograniczają się do kompletowania dokumentacji bezpośrednio związanej z przebiegiem zatrudnienia. Czasami prawo obliguje go do udzielenia pomocy byłemu pracownikowi, a nawet jego rodzinie, w uzyskaniu ...
Złożenie wniosku o emeryturę oznacza konieczność zgromadzenia dokumentów potwierdzających zatrudnienie i to niejednokrotnie w okresach bardzo odległych czasowo. Brak takich dokumentów owocować może obniżeniem wysokości emerytury. W ...
Świadectwo pracy to bardzo ważny dla pracownika dokument wydawany przez pracodawcę po rozwiązaniu lub wygaśnięciu stosunku pracy. Dokument ten powinien zawierać informacje niezbędne do ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22