Przez cały okres pracy w firmie X w czasie inwentaryzacji, gdy wychodziły braki, pokrywali je pracownicy. Zawsze wszystkie noty płaciłem, ale we wrześniu 2015 r złożyłem wypowiedzenie i nie było mnie na inwenturze, która miała miejsce po złożeniu papierów.
Nie podpisywałem się pod wynikiem tamtej inwentury wtedy, a teraz po roku czasu, dostaje pismo, że mam zapłacić daną kwotę z tej konkretnie inwentury, a jeśli nie to sprawa wyląduje w sądzie i koszty będą większe ze względu na prowadzoną sprawę i komornika.
Czy mam obowiązek płacić tą inwenturę, jeśli mnie na niej nie było i nic nie podpisywałem?
Dodano 2016-08-10 13:07 przez linka12
Witam,
proszę o pomoc. Pracuję w sklepie spożywczym samoobsługowym na stanowisku kasjer sprzedawca. Podpisując umowę nie miałam tam nic napisane o odpowiedzialności materialnej. Zbliża się inwentaryzacja, wiadomo że już są braki na papierosach (klienci nie mają do nich dostępu), bo co miesiąc robi ...
Dodano 2016-04-14 09:38 przez Sapna
Witam, jakieś dwa miesiące temu zwolniłam się z pracy. W dniu mojego odejścia odbyła się inwentaryzacja (nie wiem, czy szef dokonał inwentaryzacji całego sklepu czy części), z czego braki zostały odliczone od pensji. Po 1,5 miesiąca dostałam wiadomość, że muszę zapłacić 800 zł, bo tyle jeszcze wyszł...
Dodano 2015-11-16 23:02 przez agnieszkass
Witam!Czy pracodawca może obciążyć mnie brakami wynikającymi z inwentaryzacji?Dodam, że od dwóch miesięcy przebywam na L4.
Dodano 2015-05-21 12:30 przez ania_graj
Witam,w maju 2013 miałam inwentaryzację w zakładzie pracy. W lipcu 2013 zwolniłam się z pracy i w czasie mojego wypowiedzienia była przeprowadzona inwentaryzacja. Wczoraj (20.05.2015) przyszła do mnie nota obciążająca za te dwie inwentaryzację. Czy jest to zgodne z pracem i muszę dokonać opłaty?
Dodano 2017-11-06 18:26 przez Krysinskaandzelika
Dzień dobry,szef każe mi oddać za braki w inwentaryzacji choć nie podpisywałam żadnych papierów odnośnie odpowiedzialności materialnej. W moim sklepie inwentaryzacje robi się co miesiąc. Okazało się, że szef naliczył sobie za wędlinę, której brakuje po 8 dag - po prostu wyschła, bo długo leżała i za...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ostatnie dni mijającego roku to czas na podsumowanie wyników finansowych w firmie, sporządzanie remanentu oraz dopełnienie różnych obowiązków związanych z rozpoczynającym się nowym rokiem podatkowym. Eksperci z zakresu prawa gospodarczego ...
Zbliża się koniec roku, a wraz z nim decyzje przedsiębiorców dotyczące zakupów. Niezależnie od tego, czy forma prowadzonego biznesu to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka osobowa, czy spółka prawa handlowego, zakupy można ...
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
21 dni temu, 20:00
2024-05-31 17:17