Firma przejmuje inną firmę (art. 23 kp) od 01.01.2016 i działalność będzie prowadziła w dwóch lokalizacjach. Część pracowników firmy przejmowanej będzie nadal pracowało w starej lokalizacji, część pracowników przeniesie się do siedziby nowej firmy. Firma po połączeniu planuje również zmianę nazwy.
1. Czy w związku ze zmianą nazwy firmy wszyscy pracownicy powinni dostać aneksy?
2. Czy pracownicy, którym zmienią się warunki pracy (nowe miejsce pracy, stanowisko, wynagrodzenie), powinni dostać wypowiedzenie zmieniające czy wystarczy porozumienie zmieniające? kiedy powinni dostać taki papier 01.01.2016?
3. Czy umowy cywilno-prawne też obowiązują po połączeniu czy trzeba zawierać nowe umowy z przejmowanymi np. zleceniobiorcami?
4. KP mówi, że przejęcie zakładu nie może być przyczyną wypowiedzenia umów o pracę, a jak to się ma do wypowiedzenia zmieniającego? Jeśli pracownik nie przyjmie nowej oferty, to w konsekwencji będzie to dla niego wypowiedzenie, którego przyczyną będzie przejęcie?
5. Czy po połączeniu, pracowników przejmowanej firmy obowiązują regulaminy pracy i wynagradzania obowiązujące u nowego pracodawcy?
6. W terminie 2 miesięcy od przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, pracownik może bez wypowiedzenia, za siedmiodniowym uprzedzeniem, rozwiązać stosunek pracy. Rozwiązanie stosunku pracy w tym trybie powoduje dla pracownika skutki, jakie przepisy prawa pracy wiążą z rozwiązaniem stosunku pracy przez pracodawcę za wypowiedzeniem – o jakich skutkach jest tu mowa, chodzi głównie o to, że pracownikowi należy się odprawa, bo rozumiem, że umowa rozwiązuje się po 7 dniach od poinformowania pracodawcy?
7. Co w przypadku, gdy jedna osoba ma umowę o pracę w obu firmach, przejmującej i przejmowanej? W jaki sposób można te 2 umowy zamieć w jedną (nie wypowiadając jednej z nich - przejęcie nie może być przyczyną wypowiedzenia)?
8. Czy w informacji dla przejmowanych pracowników powinny znaleźć się konkretne informacje, jak zmienią im się warunki pracy i płacy, np. informacja o zmianie stanowiska?
9. Czy jeśli po przejęciu nowy pracodawca musi zawrzeć nowe umowy cywilno-prawne, to umowy zawarte przez firmę przejmowaną powinny zostać przez nich rozwiązane?
2015-12-04 05:59 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2015-01-02 14:09 przez tekilat
Dzień dobry,z dniem 9 grudnia mój zakład pracy zmienił właściciela i wszyscy pracownicy zostali przejęci na podstawie artykułu 23'. W ostatnich dniach został wprowadzony nowy schemat organizacyjny, który spowoduje w mojej pracy bardzo duże zmiany. Teoretycznie awansowałem na szefa produkcji, co sku...
Dodano 2017-12-13 12:27 przez Komputer12345
Dzień dobry,po urlopie wychowawczym poprosiłam o skrócenie czasu pracy do 7/8, na co pracodawca przystał. Pracodawca w grudniu wręczył w grudniu dokument o przejęciu pracowników przez inną spółkę z grupy. Nastąpi to od 1 stycznia na zasadzie wydzielenia części zakładu oraz porozumienie/umowę do podp...
Dodano 2013-09-03 21:44 przez konto usunięte
Witam,
Od stycznia 2013 roku pracowałam na stanowisku zastępcy kierownika, umowę o pracę mam do lipca 2014 roku. W dniu 30 sierpnia chwilę przed zakończeniem mojej pracy przyszedł do mnie przełożony z informacją, że ma dla mnie dwa wyjścia: albo wypowiedzenie umowy albo porozumienie zmieniające waru...
Dodano 2014-09-10 19:50 przez ciachopl
Firma zatrudniająca ponad 100 osób. Umowa na czas nieokreślony, staż 8 lat
Czy w przypadku przejęcia firmy przez nowego właściciela i przedstawienia mi nowej umowy przysługuje mi okres wypowiedzenia 3-miesięczny, odprawa 3-miesięczna? Jak by to było w przypadku starego właściciela?
Innymi słowy czy ...
Dodano 2014-01-17 17:43 przez konto usunięte
W dniu 17.01.2014 r. podpisałem z zakładem porozumienie stron zmieniające warunki umowy o pracę. Spowodowane to było długotrwałą niezdolnością do pracy (choroba kręgosłupa w odcinku lędźwiowym).
Przebywałem 182 dni na zwolnieniu lekarskim, 5 miesięcy świadczenia rehabilitacyjnego. Przeniesiono mnie ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Rozważmy następujący przypadek: pod koniec 2010 r. zakład pracy ma zostać przejęty przez nowego szefa. Tymczasem dotychczasowy pracodawca zamierza porozumieć się z pracownikami w kwestii obniżenia ich wynagrodzeń do czasu przejęcia firmy. ...
Rozważmy następującą sytuację: część zakładu pracy, w której nie działały związki zawodowe, została przejęta przez nowego pracodawcę. W czasie przekształceń jeden z pracowników przebywał na urlopie wypoczynkowym. Nikt nie ...
Po przejęciu firmy nowy pracodawca może zmienić lub uchylić dotychczasowy regulamin wynagradzania. Zastanówmy się jednak, czy do uchylenia korzystnych dla załogi postanowień tego aktu (np. prawa do nagrody jubileuszowej) może dojść wraz z ...
Rozważmy następującą sytuację: pracodawca przekazał podwładnemu ustną informację, że za 2 tygodnie część firmy (w tym dział, w którym zatrudniony jest pracownik) zostanie przejęta przez nowego pracodawcę. Następstwem tego będzie ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22